Födelsedag och helgresa....


Först vill jag säga grattis till min goa unge som fyller 25 år idag, Lina...en av tre godingar som är mina....



Så här glad är hon för det mesta...detta kort var taget i österrike i somras...Lina klappar takt till tyrolermusik...sen fick hon även en dans, ja ni  som känner Lina vet att hon aldrig kan sitta still...
Grattis även till Ville pille vovven som fyller 3 år idag...puss på nosen...



Sen skall jag berätta hur vår helg i Stockholm var....jo, jag kom iväg, trots att det var osäkrt i det längsta, men medicinerna hjälpte och ingen var lyckligare än jag...vi åkte på lördag morgon, jag, syrran min Lina och syrrans dotter Sanna.
Chekade in på hotell Rica vid Hötorget.. rummet var inte stort men väldigt fint och mysigt..


Vi hade en 1.60 säng att dela på, det gick trots kärringhetta....
väldigt mysigt och från vårt fönster såg vi rakt in mot en vinterträdgård där vi faktiskt satt och åt frukost båda dagarna...ja det var glas över huvudet på oss...



Här sitter vi i vinterträdgården på hotellet.

Sen har vi varit ute och gjort Stockholm....besökt en massa ekologiska affärer...handlat mycket, bröd, tea sorter, olika juicer...



Här var vi på Naturdistriktet...en väldigt fin ekologisk affär...man blir glad när man går in på dessa affärer, vi hade otur denna dag och kom lite sent till lunch, så istället gick vi ner i Hötorgshallen och åt detta istället...



Nej jag skojar...Skaldjurssoppa och pasta med skaldjur...



Kvällen gick vi ut på restaurang och åt gott...och drack gott också förståss...hem till hotellet igen för att titta på melodifestival och efter det skulle flickorna ut på sin nattrunda...som vanligt....detta året hamnade de på Göta Källare på Söder....Så här fina var de när de gjorde sig iordning inför utelivet...



Det verkade vara en jobbig  kväll för på söndagen var de lite möra och ville helst sitta ner...hmmmm



Söndag eftermiddag hade vi bestämt att vi skulle träffa min gamla kompis sedan skoltiden, Anki...vi träffades på Freys pub och tog varsin öl...



Två vackra kvinnor...



Många goa kramar blev det denna eftermiddag...hoppas det inte skall behöva ta 30 år till innan vi ses nu Anki.

Söndag kväll hade vi bestämt att tillbringa på hotellet, vi brukar alltid inhandla en massa godsaker som vi äter på ett av rummen tillsammans.



Till detta smultronchampagne och öl...denna kväll var vi i säng tidigt...alla lika slitna och jag som inte varit ute på 2 veckor var totalt kaputt...Lina stackarn fick inte sova n¨got denna natt för hon sa att jag drog timmerstockar hela natten....jag hade inte tagit näsdroppar...kan man skylla på det tro....

Måndag hemresa, men inte förrän på eftermiddagen, vi hann med en himla massa, denna dagen tog vi oss till Gamla Stan...




Som ni ser så fanns det en hel del snö även i stora staden...vi pulsade ganska rejät upp mot gamla stan.



Hit går vi för det mesta och fikar...Cafet The Old Town Spegeln...givetvis blev det en semla...gott..



En helg går alldeles för fort...mysigt har vi haft, mycket har vi sett och trött blir man...




Här sitter två slagna hjältar....tack mina godingar för denna helg...vi gör om det igen va...


Kommentarer
Postat av: lina

Absolut gör vi om det! kram kram

2009-02-24 @ 20:34:23
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: Anonym

Åh, vad mysigt ni hade det med er egna buffe! Ni har verkligen trevligt tillsammans du, din syster och era tjejer! Ja det var mycket smått och gott du hade i din blogg! Nu fick jag ett litet tips, tror gubben och jag ska göra en liten buffe här när ungar och barnbarn kommer!

Ha det så gott

2009-02-24 @ 23:07:28
Postat av: Anonym

Åh, vad mysigt ni hade det med er egna buffe! Ni har verkligen trevligt tillsammans du, din syster och era tjejer! Ja det var mycket smått och gott du hade i din blogg! Nu fick jag ett litet tips, tror gubben och jag ska göra en liten buffe här när ungar och barnbarn kommer!

Kram på dej

2009-02-24 @ 23:08:06
Postat av: Anki

Det var jag som skickade inläggen ovan, blev nåt konstigt, det blev dubletter

2009-02-24 @ 23:10:21
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: mia

Ja ni ser ut att mått väldigt gott under helgen, skönt att du klarade av helgen efter din besvärliga förkylning.

2009-02-25 @ 08:45:46
URL: http://miaimolkom.blogg.se/
Postat av: Helga

Vad bra att du kom iväg till slut!! Det verkar ju ha varit en kanonhelg :)

2009-02-25 @ 09:04:28
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Helena Olsson

Sover alla i familjen Lettenström i samma position? Jag trodde bara det var Karl som sov så där konstigt men tydligen Lina också! Låter som ni hade en trevlig helg!

//Helena

2009-02-25 @ 09:59:47
Postat av: Monica

Vilken tur att du frisknade till så det blev en Stockholmsresa. Trevligt verkar ni ju ha haft och jag kan tänka mig att man blir lite slut efter shopping och mycket gott att äta.



Ha det gott!

2009-02-25 @ 10:21:56
URL: http://mjsson.se
Postat av: Annelie

Vilken mysig vistelse i vår stad =)

Ha det fint!

2009-02-25 @ 16:23:53
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Ninni

Vilken helg ni har haft och vad skönt att du orkade.

Jag ligger däckad nu!



Grattis till din dotter...kramen

2009-02-25 @ 17:26:42
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Så mysigt ni hade det. Och jag förstår att det var kul att träffa Anki igen. Jag klarade mig från förkylningen, tack och lov. Men sköt om dig nu så att du får fortsätta att må bra! Kram kram.

2009-02-25 @ 22:30:48
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Det är min Linn som gör i ordning sånt där. Jag kan inte, ha ha. Men om du vill ha hjälp kan jag fråga henne om hon har tid och lust. Det enda hon behöver ha är ditt lösenord. Kram!

2009-02-26 @ 10:38:09
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Anki

Det var ang kärringhettan, jag sa att jag läst i din blogg att det kan hålla på i 10 år och hon menade på att hon tillhörde den kategorin, hahhhahahaaha

Ja vi kommer inte undan, nån av oss från den där hettan!

Kram

2009-02-26 @ 13:43:37
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Anonym

Lisbeth trodde oxå det var en juvelblomma! När den blommat färdigt ska jag titta efter skottet och sätta om det!

Ska försöka att få gröna fingrar!

Kram på dej

2009-02-27 @ 13:05:35
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Inga M

Det är roligt att kunna umgås med barnen. Det gillar vi också. Tänte just på att Du beskriver Din vardag så fint med bilder och text. Man blir alldeles varm i hjärtat. Det här är bra blogg, med närvaro. Jag gillar verkligen att läsa här.

2009-03-01 @ 07:45:06
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0