Min bakdag


Idag är det fredag och jag har ledig dag...har ont i magmusklerna efter all hosta och känner mig sliten efter denna vecka, det tar hårt på en att vara sjuk..men som sagt, idag skulle det bakas, hade bestämt att jag skulle baka bullar, bregottkakor och dumlekolamuffins...

Satt bulldegen vid 09.00 och passade på att ta gröttallriken under tiden, gubben jobbade hemma så han kom och tog en kopp kaffe med mej.



Bakade ut och gjorde bullar, i massor...Lina min mellandotter skall ha sitt kalas på söndag och jag ville gärna hjälpa till att baka då det skall bli fikamingel med massor av kakor och godsaker..



Efter bullbaket blev det bregottkakornas tur...



Innan lunch bestämde vi att ta en tur med Ville i solen....gick till skogen och släppte honom, han försvann som han brukar men han kommer alltid tillbaka till oss men idag var han borta...vi gick hemöver igen och då fick vi se...



Mycket dålig bild, men det är två vargar som kom och drog över gärdet...den ena ser ni mellan kvistarna...och vart var Ville..
jag gick hem igen genom skogen och Peter tog bakvägen hem för att se om Ville kommit i vargarnas väg...gissa om jag blev glad när jag kom hem, Ville satt på trappan och väntade...

Jag lagade lite mat och skulle sen börja med nästa kaksort, men bestämde mig att jag tar det imorgon istället...dammsugaren kom fram istället, det behövdes det också...och kakorna skall ju inte ätas förrän på söndag.

Ikväll är det Lets dance, har gjort en pizzadeg som står och jäser...vi brukar sen lägga på det vi är sugna på ett litet mix liksom....och väldigt gott när man själv får bestämma...på min del skall det bli tonfisk, kronärtskocka, tomatsås och mosarellaost...slänger nog dit lite nötter också. Vad brukar ni ha på er pizza...
Ha nu en fin kväll, det skall jag ha...




Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Skönt att Ville satt på trappen! Jag skulle också behöva baka bullar, men vet inte när jag ska hinna? Det görs ju en mängd pizzor med jämna mellanrum, men min favorit är den som Annica R:s mamma gjorde.Degen görs som sconesdeg, på med ketchup, lite krossade tomater, uppfräst lök, mycket fräst köttfärs, skivade tomater och skivade kokta ägg! Sen ett JÄTTEtjockt lager med vanlig hyvlad ost. Den är kanongod och som kall kan man äta den som macka till en kopp kaffe. Mums!Brukar göra två långpannor. Kram!

2009-02-27 @ 17:12:56
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Anki

Så ni har vargar så nära inpå! Jag brukar baka en/gång per månad, gör det i samband med att jag hjälper min mamma till hennes smärtläkare, bara för att hon ska få några påsar! På min pizza vill jag oxå ha tonfisk, mozarella,räkor och curry, det är jättegott!

Kram

2009-02-27 @ 18:52:00
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Mmmm...

Luktar nybakat ända hit!!!

Kanske var det bullarna som lockade vargarna??

Jag gillar lite olika på mina pizzor.

Olika vad jag är sugen på från varje gång.

Men alltid gott med roccola och mozarella...

Hörs om några timmar, till melodikrysset!!

Kraaam!!

2009-02-27 @ 21:39:12
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken tur att Ville kom hem ordentligt!! Vad mycket gott du bakat/ ska baka. Jag är borta mycket i helgen... just nu ligger jag i en hotellsäng...

2009-02-27 @ 22:02:36
Postat av: Lisbeth

Hoppas du blev nöjd med räknare och klocka. Hon var lite osäker på om färgen på klockan var ok? Men då får du höra av dig i såfall, så ändrar hon färg.

Kram kram!

2009-02-28 @ 00:06:22
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ohh va gott du har bakat!



Va varg...tur att Ville var i säkerhet. Hembakad pizza är hur gott som helst..vi brukar läga på allt möjligt men favorit är nog skinka, banan curry och salami och så naturligtvis mozzarella.

Ädelost är smaskigt att ha på också...ha en skön lördag, kramen

2009-02-28 @ 10:47:37
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Anki

Ja visst blir man arg när man inte får ha något i fred! Som om det inte räckte med det hon redan har!

Här har vi oxå haft jättefint väder! Känner att våren är i antågande!

Min goaste vän ha det så bra du oxå!

kram

2009-02-28 @ 15:35:10
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Inga M

Det är inte roligt att tvingas leva med varg inpå knutarna. Vi lever fortfarande i chock efter Carlgrens beslut att låta stammen fortsätta växa under tiden man utreder hur man ska gå vidare. Och att utredan nivåerna fram till 2011 och börja eventuellt förvaltningsjaga först 2012. Det är absurt. Telefonen har ringt hela dagarna sedan dess och alla klutar sätts nu till för att försöka hejda eländet. Vi har skrivit till tidningar och tv men de är genuint vargvänliga och inget publiceras. Nwt skrev en del åtminstone. Erik A kommer hit på måndag och ska träffa Roland o kommunalrådet hos oss. Man ska försöka göra något gemensamt med övriga C-kommunalråd i länet. Sen ska Kjell Ericsson, f.d. C- riksdagsman från Årjäng prata med Maud O, för detta är Carlgrens eget beslut, han har inte förankrat det någonstans i partiet eller i Alliansen. På hemväg från Stockholm så fick Roland en pratstund med Göran Hägglund (kd) på Arlanda och övertygade honom om att hjälpa till. Om inget av de här påtryckningarna hjälper och beslutet ändras så blir det besvärligt för Alliansen med trovärdigheten eftersom man gick till val på en bättre rovdjurspolitik.

2009-03-01 @ 07:38:55
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0