Min lördag



Idag har jag varit hos en riktig goding som är 2 år i några timmar...min systers barnbarn...Svågerns pappa har precis avlidit och det skulle hämtas saker i hans lägenhet och min syster jobbar lördagar, givetvis ville jag då vara hos lill-tjejen.
Var där några timmar i gårkväll också och under kvällen igår blev hon hostig och febrig så det var en något dämpad tjej jag kom till idag....men en riktig goding...man känner sig ringrostig...var ju några år sedan vi hade en sån liten att passa...
Jag har läst Max kaka och Max boll säkert 30 gånger...druckit nyponsoppa och ätit kex, gott....klart man äter tillsammans när Iilltjejen  vill det.  Vi har lekt med dockor och målat i målarbok,,,,sen hjälpte hon mej med melodikrysset, bra va.



Här sitter godingen och bläddrar i lite böcker själv...

Det var sen meningen att vi skulle åka upp till stugan i eftermiddag, men vi blev kvar i varsin fotölj här hemma istället. Det har snöat så mycket under två dagar så vi är rädda för att vi inte kommer dit...vi får mysa här istället och grilla korven i ugnen istället för i öppna spisen som var tänkt.

Så här ser det ut utanför köksfönstret hos mej idag...



Tänk när man kan få börja att greja i växthuset...å vad jag längtar...spännande att se hurpass vindruvan kommer i år....
visst blir man lite sugen på att trä på sig skidorna och ta en tur utöver gärdena...
Tar istället på mig reflexvästen och isbroddarna och tar en tur med vovven på vägen...det är väldit halt under snön när man kommer ut på vägen så isbroddar är ett måste.

Ikväll är det melodifestival, skall väl dega framför tv och titta på det...ja helgen är väl till för att samla krafter inför veckan igen, eller hur...

Här kommer ett kort jag lovat min vän från Stockholmia att hon skulle få se,,,,nu får ni se det alla. Detta sitter ovanför vår säng och vi tog det själva för några år sedan uppe vid vår stuga...ungarna tyckte det var så fint så de grejade en förstorning åt oss.



Ja så här ser det ut i närbild...



Det är verkligen ett fint kort...gubben och jag firar silverbröllop i år i juni...undrar vart jag skall åka då med gubben...
älskade gubben min....

So long...ha en fin kväll....

Kommentarer
Postat av: ejmis

Vilket härligt foto på er.

2009-02-07 @ 17:41:49
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Anki

Kanonfint kort Kicki, verkligen!

Kram

Anki

2009-02-07 @ 17:55:16
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Ni är så fiiina sååå...

Kjamis!!

2009-02-07 @ 22:13:55
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Frida

Hrrrmmmm...

Skulle vilja rätta dig lite där dessvärre å påpeka att du tog kortet på er, jag fick se det på datorn, "tvingade" lina å fixa fram ett negativ eller nåt sånt som jag(läs Lina eller Daniel) senare förstorade å sen ramade jag in det å gav er i juklapp...

Å ja det är helt underbart det kortet...Har ett själv sittande på min egen "wall of fame" i lilla lyan...

Tänk om man nån gång skulle få fira silverbröllop själv... :(

Ja du mamma, lika bra att du njuter av andras barnbarn för här på våran front ser det ut å dröjja...

Älskar dig, puss

2009-02-08 @ 04:02:14
Postat av: Christina W

Hoppas den lilla sötingen piggar på sig så att det inte är flunsa eller något i farten.

Vilken underbart kärleksfull bild på dig och maken.

2009-02-08 @ 09:20:27
URL: http://metrobloggen.se/godmat
Postat av: Lina

Finaste finaste ni!

2009-02-09 @ 11:04:21
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0