Pannkakor


Inatt har jag legat i sängen i 4 timmar i sträck, helt sagolikt...somnade efter medicinintagningen igårkväll vild 23.00 helt slut efter att ha varit till Gripen igår...tänk att man kan bli så nergådd på bara 1,5 vecka....(ja det tar minst 2 veckor sa han dr)...ja ta dej du i brasan tänkte jag...jag vill vara frisk nu ju...på en gång....men det förstår jag ju att så blir inte fallet...

Sov iallafall till fram mot halvtre innan jag vaknade av att det bubblade i bröstet...upp och hosta sen på med vattenkokaren (lycka för den)...satt i soffan till fram mot halv sex när gubben kom upp, hans dag började ju då....min hade startat betydligt tidigare...stoppade i mej lite piller igen när han åkt, gick i säng och sov till 09.00...vilken lycka va...2 timmar till i sängen, det kanske finns ett slut på denna skiten ändå...

Under denna tid jag varit sjuk så har det bara varit tea i olika former med macka till...lite buljong med spagetti i...jag har inte orkat mer,,,idag blev jag så himla sugen på pannkakor...gjorde en smet, gick och la mej i väntan på att det skulle svälla lite....gick upp och stekte pannkakor...som jag de sista pannkakorna satt vid spisen och stekte...(nu har jag en del kvar till kaffet),,,åt dessa med hjortron och glass,,,det är bra för halsen med glass, det vet alla va och det finns näring i den....annars är det väl inget som jag brukar äta till pannkakor...men det var gott...

Plockade på mej kläder, massor, startade bilen, sen åkte jag ner till apoteket och handlade ännu mer mediciner...det låg ju ett recept där och väntade på mej, var tvungen in och köpa honung på affären, svettig och totalt slut....men vet ni vad som hamnade i korgen mer än honung...jo semlor.....(Yeo nu skulle du varit här)....en till idag och en till imorgon...
jag har levt på svältgränsen så länge så detta unnar jag mig, har visserligen alldels för mycket av det feta på min kropp ändå men det skiter jag i nu...gubben säger att han tycker om hela mig så då så.....

Nu har jag legat här i soffan alldeles slut under eftermiddagen, halvsovit lite, men nu måste jag ta mig upp, det börjar bli mörkt ute, Ville hunden får gå ut själv igen på gården för gubben är ute med kunder och skall sen på ishockey...
den lyckosten...jag vill också se mina favoriter spela...istället får jag kolla på datorn hur det går...ja min tid kommer också...
Som till lördag tex...om vi alla är friska så skall jag, min syster och våra mellanflickor åka på coopkortsresa till Sthlm.
Vi har gjort så i några år nu i samband med att min Lina fyller år, detta året fyller hon 25...oj va tiden går.

Nu skall jag koka upp lite mjölk, för här skall det bli hetvägg....



Så gott,,,,mina favoritsemlor är faktiskt just konsums semlor...alldeles lagoma och smarriga...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men din krake har du inte blivit piggare än. Önskar verkligen att du kryar på dig till ni ska åka. Själv väntar jag på att få åka till öra näsa hals där ska dom titta på mina stämband, man får tydligen inte vara hes mer än 14 dagar och jag har gått en månad nu. Men jag har iallafall ingen feber som tur är :)

2009-02-16 @ 18:50:04
Postat av: Monica

Det finns ett slut på detta elände men det tror man inte då man är i det.



Som du äter Semla äter min grabb sin också och som du åt dina pannkakor älskar jag att äta dom - med glss & hjortronsylt, mums!

2009-02-16 @ 19:55:57
URL: http://mjsson.se
Postat av: ejmis

Fy en sådan långlivad "bacillusk" du drabbats av!

Krya på dig!

2009-02-16 @ 20:53:52
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Usch, det är verkligen inte gott med semlor...

Tur att man inte har den lasten!!

Kraaam på dej och bli frisk nu!!

2009-02-16 @ 22:03:46
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Anki

Semla, mmmmmm vad gott det ser ut!!!

Kram

2009-02-17 @ 09:04:33
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Yeo

Jag kommer alltid när det erbjuds semlor som sagt. Den här gången avstår jag nog för jag vill inte ha din bacill, men det är kul att höra att du blivit lite bättre.

Hoppas vi kan hörs i Stockholm.

Kram

2009-02-17 @ 10:34:57
Postat av: Helga

Det är klart att du ska äta semlor om du är sugen. Din kropp behöver nog den energin nu...

2009-02-17 @ 12:37:01
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Lina Lettenström

Ja tänk, jag börjar bli gammel jag också! ;) hihi.

Mina favvosemlor är från Dahms konditori, som ligger alldeles för nära vår lägenhet ;) Du får komma hit nån dag så får vi festa till det med såna! Nybakade med riktig vispgrädde. Mmmmm...

puss

2009-02-17 @ 13:05:14
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: Inga M

Det börjar bättra sig, Du har åtminstone börjat uppskatta mat. De är ett gott tecken.

2009-02-17 @ 19:44:54
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag gick ner flera kilon under tiden jag var sjuk, så de är klart du kan unna dig en semla eller två..eller till och med tre :P Ha de så kul i Sthlm, Gratta Lina från mig och Lukas :P

2009-02-20 @ 22:11:17
URL: http://annaelisabethjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0