Torsdag...15 grader kallt men sol


Och jag är dötrött på att ligga så här på ryggen och inte orka göra något...idag har det varit något bättre, har inte blivit klassblöt så fort jag rört på mej och ögonen ser inte så glansiga ut...lite feber...jag har väldigt låg temp annars så sjuk känner jag mig så fort det blir över 37,5. Ville hunden han ligger vid dörren och suckar, han har ju inte fått vara ute och sprungit av sej sedan söndag, bara varit ute på promenader på kvällen när gubben kommit hem...stackarn.

Igårkväll ringde Frida och sa, mamma jag kommer hem imorgon och tar ut Ville på en skogspromenad...å va glad jag blev, och gissa va Ville blev glad när Frida kom idag då. Skickade med kameran ut så de skulle få föreviga promenaden.



Frida och Ville ute i skogen...kolla Ville hur han ser ut, helt snöig, han går som en murvel i snön. Hoppar och skuttar och är totalt vild. Idag var han extra vild för han stack snabbt iväg till lilla ön...(aldrig mer utan koppel sa Frida)...vi vet ju att han kommer tillbaka men Frida vet ju att man inte får ha lösa hundar nu så hon blev extra rädd, gulle gumman...samt att vi har 3 vargar som stryker runt här just nu, så jag förstår att hon blev rädd.'



Vilde Ville, det tog ett tag innan istapparna tinade upp...han hade t.o.m is i ögonfransarna, de var långa och vita....ja de var borta en timme så nu har Ville legat här vid mina fötter och sovit gott efter frisk luft och motion...Frida och jag passade på och fika, underbart med någon att prata med...hoppas nu bara inte att jag smittat dej gumman...tack för att du kom hit och förbarmade dej över Ville.

Imorgon är det fredag, jag vill vara frisk nu...solen skiner och det är underbart väder, sånt man får styrka av, och då ligger jag här...men som sagt, jag är inte ensam, många med mej ligger i denna skit...

So long alla där ute, nu skall jag byta till sängen...

Kommentarer
Postat av: Frida

Nu har det kommit fram...

Japp jag har promenerat färdigt med ville(för idag iaf) det kanske är fint väder imorgon åxå det vet man ju aldrig så skulle jag komma på andra tankar att göra det igen imorgon så hör jag av mig... Puss å god natt

2009-02-12 @ 22:38:46
Postat av: Yeo

Gôtt å se Frida & Ville! Ville ser så superlycklig ut!

Frida har "addat" mig och vill att jag ska lägga in henne som kontakt på msn, KUL!! Ska försöka mig på detta. Jag är inte så duktig på detta, men det kan säkert tjejerna hemma.

Hoppas att din sjuka går åt rätt håll och att vi ses till veckan. Há en så bra helg som du kan och hälsa Peter.

Kram (Leia skänker dig ockås en tanke och en blöt hundpuss)



2009-02-13 @ 09:03:25
Postat av: mari

3!!!! vargar som stryker runt knuten. Ugh.

Visste ej detta.

Såg ditt inlägg om att skicka upp gubben på Torsdagen, ledsen att jag missade detta.

jag var oxå i Stockholm den dagen och träffade gubben din utanför centralstationen, lustigt att se närmsta grannen där...det stämmer inte riktigt.

Vi tar nya tag och hör gärna av dig om det blir flergånger som du/ni är sjuka. Vi måste ju hjälpas åt här ute i vargalandet ju.

Kram

mari

2009-02-14 @ 17:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0