090103....längtar till....



Idag skiner solen från en nästan blå himmel, jag är inte riktigt på topp just nu (detta behåller jag för mej själv)
men det får gå...
Gubben har tagit motorsågen och traktorn och begett sig till skogen, " nu skall julmaten bort " sa han när han åkte...
han är ju en kontorsmänniska egentligen och har skogen som ett måste och som ett träningsinstrument på de helger han kan, det ligger en del vindfällen och så skall det underröjas...så ikväll är det nog en sliten gubbe som somnar gott i soffan bredvid mej....kanske åker vi till stugan och stannar över natten, vi får se hur det blir...



Så här ser det nog ut i skogen idag...kortet är från ifjol då sonen var med och hjälpte till med lite vindfällen som låg efter stormen..



Skönt att inte behöva va ensam i skogen...som ni ser var det ingen snöhär ifjol vid denna tiden heller, detta kort togs 6 januari i fjol...

Annars finns det mycket att längta till just nu...bland annat detta...



Mina älsklingar...stora ..



och små...här fyller Karl 1 år, han fick traktorn då, vilken lycka, samma som pappa...sen satt han en kavel bakom i ett snöre, kallade det för att han var ute och tallriksharvade...samtidigt som gubben körde på gärdena med sin tallriksharv så körde Karl på gräsmattan så det ven om det.



Jag längtar även efter sangria, värmen och solen...



Tänk och ligga så här på en strand, med havet framför, varmt och skönt,,,,kroppen blir rosa. hmmm...sen brun...kommer du ihåg Ulrika...



Jag längtar till nybakat bröd, doften...underbart...kanske skulle jag baka idag, ja..vi får se....



Jag längtar jag  våren....undrar hur den kommer att vara iår....ja det finns mycket att längta efter, massor när man sitter och funderar.

Men först skall granen ut, tomtarna skall bort....alla röda gardiner skall bytas mot ljusa, skira....och jag skall....

Ha det gott alla där ute, var rädda om er....

Kommentarer
Postat av: Lucas

Hej hej!



Inget jobb fått än så det dröjer innan flytten, Lars har ju dessutom 1,5 år kvar på skolan, men jag söker jobb och flyttar upp först om jag får napp på jobbsökandet.

Gott Nytt År till er också!



/Lucas

2009-01-03 @ 15:00:54
URL: http://lucas1962.blogg.se/
Postat av: Ninni

Mmm längtar precis som du..



Tja recept på såsen, jag gjorde en grundredning på smör och mjöl, spädde med vitt vin och grädde.

Smakade av med salt&peppar det fick koka ihop. Sen hade jag i hårdkokta ägg som jag mosat lite lätt med en gaffel och så räkor och dill..Klart. Det var verkligen jättegott.Jag hittade på det alldeles själv hihi



Ha en sköön lördagskväll hoppas inte gubben snarkar alt för högt i soffan....kram kram

2009-01-03 @ 15:51:11
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej, vilka fina fort du lagt ut på oss;)

Ja det finns mycket att se fram mot nu, vet inte vart jag ska börja...NOT... men snart är det vår, trädena blir gröna igen, å vem vet iår kanske jag sitter på ett cafe å dricker kaff bland folk, ja det ska bli intressant, om inte annat får jag väl bygga ut baklongen, så iaf en stol får plats där ute, vore jävligt skönt om det inte är morgonsol utan att den hittar till mig fram på fm istället, men risken finns ju att alla jävla höghus skymmer för mig...

Jag va ute å rökte för kanske 8 min sen å då blåste det lite, tittade ut precis nu å nu snöar det... kul...Sommaren kommer nog att kännas konstig, jobbig, märklig jadu vet, min älskade altan som jag gjorde så fin i somras, vill ha!!!!

Mina trädgårdsmöbler alla mina blommor, växthuset, ja året kommer va fullt med prövningar, men har vi kommit så här långt på så kort tid tillsammans så ska du se att 2009 kommer å fixa sig det åxå, med allt vad det innebär...

Om inte annat så är det ju bara 362 dar kvar till 2010;)

Älskar dig mest i världen, min bästa mamma, tack för att du finns å allt som du/ni hjälpt mig med sista månaden, utan er så vet jag inte vad jag skulle gjort.

Jag må va ledsen å olycklig nu, men jag har iaf världens bästa familj!!!!!

Å det vill inte säga lite det ;) puss puss

2009-01-03 @ 17:29:58
Postat av: Ulrika

Hej vännen!!!

Såklart jag minns!!! Vad trodde du??

Tänker på dig...

Puss och kram...

2009-01-03 @ 19:04:08
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Inga M

Det var en riktig längtanskavalkad! Kortet där på badstranden var snyggt, en kul vinkel.



Min gubbe försvinner ut i skogen idag igen. Det är säkert 14:e dagen i sträck om inte mer. Men det är inte skogsarbete som hägrar utan jakt förstås. Det är den här roliga nya GPS:en, den nya leksaken som drar. Nu kan man se exakt var hunden har gått och det är väldigt spännande, jag får hålla med om det.



Antagligen behövde det göras lite skogsarbete här också men det får väl vänta tills det blir någon period med mindre jobb i byggbranschen.



Ha en god fortsättning på 2009!

2009-01-04 @ 09:07:10
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Zassi

Nämen hallå vad fina bilder du bjuder på!



Här har vi 14-15 minus idag så jag håller mig inne.



Nu blev jag sugen på både bullar och sangria... ..suck..

2009-01-04 @ 19:02:51
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Hej gumman. Jag blir lite ledsen varje år efter jul/nyår. Vet inte vad det beror på, men jag vaknar varje morgon och är just ledsen.Kan vara att man lever upp mot jul, pyntar,donar,lagar mat och ser fram mot att barnen samlas och alla andra nära och kära.Sen är det hux flux över och jag blir så tom, på något vis. Vemodig? Men våren och ljusare, lättare tider kommer, tack och lov. Jag ska också plocka bort julen och få upp ljusare textil. Mycket färgglada kuddar och sånt.Det lättar upp även om det är riktigt svinkallt ute, som nu. Hade 17 minus nyss, när jag var ner och gav hästarna det sista. Brr.Sköt om dig vännen! Kramar!

2009-01-04 @ 20:03:24
URL: http://kiraangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0