Min söndag


Sov som vanligt länge en söndag..gott. Kom upp vid halv tio och kokade kaffe...blev inte så mycket mer än macka och kaffe idag...fruktansvärt onyttigt, men det var tomat och gurka på mackan iallafall...ja tryckte ner ett glas apelsinjuice också till efterrätt...vi brukar äta middag vid ett på söndagar och då kan man ju inte äta sig för mätt på frukost.
Skönt med tidig middag för då har man hela eftermiddagen till uteliv...

Detta var vår middag idag...



Lax gjord i foliepaket i ugnen, potatis och grönsaker...underbart gott.....

Efter middag så plockade vi på oss kläder för skogsvandring, hade tänkt att gå en av våra många leder här runtomkring och idag valde vi att börja vid Staffadal och gå Prostgårdsleden...Den är väldigt fin på vår, sommar och höst för den följder nästan halva leden Prostgårdsälven...men nu på vintern är den ibland ganska svår att gå för den går mycket uppför och nerför och det blir ganska isigt i backarna....



Här är vi på väg in mot Staffadal...denna väg leder ner mot leden..



Här lite fakta om leden...när jag var liten så var jag med pappa och tog kräftor i denna älv....det var på den tiden man fick ta kräftor vart som helst...och här fanns verkligen mycket kräftor på den tiden...



Här är vi nere vid vattnet, ovan kan ni se hur järnvägen kommer, så ofta Villehunden bara kunde så var han i och vadade, ibland även badade, burr va kallt...



Jag och Ville...här nere ligger lite snö kvar, annars var det mest bara is eller helt bart.



Gubben på väg in mot skogen, här gick vi från vattnet ett tag...



Där nere är älven igen...här var Ville hunden på väg simmandes över vattnet...



Nere igen vid älven, kameran ville inte vara med idag tror jag för det blev väldigt suddiga bilder...



Sista biten uppför backen. Här ringde dottern precis och jag lät som en ångvält när jag pratade med henne, hade alldeles för mycket kläder på mej så svetten rann efter ryggen...nästa gång jag går här skall det vara med gympaskor, inte kängor...tunnare byxor och bara fleeströja,,,då är det kanske vår...



Framme...underbar eftermiddag, hem till kaffet som stod färdigt och väntade....

Hemma igen, vovven ligger utsliten i fötöljen..gubben och jag avnjuter kaffet och vi festade faktiskt till med glass, banan och choklad till....bandy på tv...sen skall tvätten hängas, skjortor strykas....ja ni vet...det som måste göras nu innan arbetsveckan börjar igen.









Kommentarer
Postat av: Anonym

Ursäkta, men lax är inte gott. Får rysningar...fy.

2009-01-25 @ 17:16:14
Postat av: Margaretha

Härligt med en skogspromenad efter maten.....

Fina bilder du visar...

Kram

Margaretha

2009-01-25 @ 17:45:09
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Jag måste bara berätta! Jag min klant hade tydligen rivit ut min plånbok ur bilen i fredags när jag var och handlade.Saknade den inte förrän idag, skumt brukar alltid ha koll på den. Hursomhelst, den hade då legat ute under snöstormen igår, så den var g a n s k a genomblöt. Fick ur allting och la upp det på tork. Vet du vad jag hittade? Här har jag gått i alla år och burit på det här, utan att ens riktigt vara medveten om det, ha ha. På ett litet kort finns det en jättesöt bebis på 5 månader och det är du! Så jag var tvungen att skriva och berätta det =) Stor kram!

2009-01-25 @ 17:46:06
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Helga

God middag och en fin runda fick jag vara med på - tack för det!

2009-01-26 @ 08:49:55
URL: http://helga1.bloggagratis.se
Postat av: Ulrika

Gött med go prommis i skogen!!!

Vad sugen jag blev!!!

Kjamis!!

2009-01-26 @ 21:11:42
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Ninni

Vilken härlig promenad..menar du att vovven badade??



Ha en skön dag, kramen

2009-01-27 @ 06:58:48
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Anna

Å vad härligt med skogspromenad!!!!

2009-01-29 @ 15:39:16
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: Annelie

Hoppas du och maken får en härlig helg! Kram

2009-01-30 @ 14:54:07
URL: http://rospinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0