Slut på helgen


Ja då var det söndagkväll igen då, vi har kommit hem från stugan i Gräs där vi varit och slappat och bara vart tillsammans, gubben, hunden och jag....den senaste veckan har som sagt varit av det sämre slaget så nu får vi verkligen hoppas att det bara kan bli bättre....
Vattnet hade frusit, det visste vi redan innan vi åkte upp, det gör det alltid vid 20 graders kyla...men gubben gav inte upp förrän det gick att spola i kran och toa,,,duktig gubbe...men sen har han eldat i öppna spisen så jag trodde ett tag inatt att jag skulle få gå ut i bilen och sova...han fryser och jag har kärringhetta...sängen har vi ju precis vid öppna spisen så ni kan tro vilken värme det blir..



Ni ser va nära...jag står vid sängen och tar kortet...



Här ser ni rummet från andra hållet, som sagt vi har inte stor stuga, men det är det som är tjusningen..bara och krypa ihop i ett hörn och bara va...



Även ett litet pyttekök har vi, med allt vi behöver ha...bara nederskåp, sen hyllor som man kan ställa tallrikar odyl på...

Vi har även en liten toa, där kan man knappt vända sig om men man behöver inte mer heller...



Vi har tänkt i vår att göra om lite, har en skrubb precis bredvid toan som vi tänkt göra en liten dusch av, nu har vi bara kallvatten så det vore bra med varmvatten också, har en beredare som står och väntar...sen har vi ett litet gästrum som vi tänkt göra en sängkammare av med en sån säng som man kan dra för ett drapperi bara...huset är ju värligt litet så det är inga stora rum vi talar om...

Idag var det så här gråmulet när vi kom upp....blött och regnigt...och blåste nästan storm...



Ja det var min helg det uppe i stugan, vi kom hit i går eftermiddag eftersom Frida, Lina och Daniel var hemma på middag...
Så här såg det ut en stund på eftermiddagen, Frida kammar Lina menas Lina kollar på nätet....Lina har alltid tovar i sitt långa hår...Frida gjorde en stor god järning här....förlåt Lina....blev det inpackning inatt eller....



Imorgon har jag ledig dag, jobbar tisdag till torsdag denna vecka så jag har tänkt att slänga ut julen imorgon...
Ha det gott alla...

Tack  för att ni tänker på mej...kramen

Kommentarer
Postat av: LinaL

Yes det blev det! Håret är superlent nu!

Tack för underbart god mat igår, och en mysig stund tillsammans!

2009-01-11 @ 18:05:59
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: ejmis

Vilken mysig stuga ni har =)

2009-01-11 @ 18:08:31
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Inga M

Det var fint i stugan! Det betyder mycket att man håller färgskalan ren när det är små ytor att röra sig på. Ni har gjort det snyggt genom att stanna vid vitt och träfärg. Det räcker för sen kommer ju alla saker till med sina färger. Era ombyggnadsplaner låter trevliga! Skönt med varmvatten framför allt misstänker jag.

Ha en bra kväll och slut på helgen!

2009-01-11 @ 18:28:58
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mari

Hej!



Vad skönt att ha ett paradis på jorden......tillflykt.

Nä det är inget farligt som har hänt, det är mest en känsla som kommer över mig ibland när jag stannar upp och reflekterar, jag har tutat på ganska ordentligt under hösten som gått och ibland undrar jag om det är mödan värt både arbetsmässigt och på det privata planet. Sen har hälsan inte varit på topp under helgerna, det ena avlöser det andra....så allt är en kombination tror jag.

Ska försöka varva ner och hämta andan en aning.

Kram

Mari

2009-01-11 @ 18:32:20
URL: http://molkommajsan.blogg.se/
Postat av: Monica

Det är väl lite det som är charmen med en stuga - lite enklare än hemma men mysigt....å det har ni ju.



Riktigt skitväder har det varit i dag, regnat och blåst på tvären.

2009-01-11 @ 23:06:40
URL: http://mjsson.se
Postat av: Frida

Men mamma va söt du är som alltid lägger ut såna vackra kort på mig, eller är det där verkligen så där jag ser ut??? Du måste få en ny kamera det är helt klart, det måste va nåt fel på den där det är helt klart!

Ja maten va supergod, det va längesen man åt nåt varmt, å på tal om värme så kan du ju alltid komma å provbo hos mig en natt, då kanske du uppskattar värme sen... Nu är det 18.8 grader inne å då står fläkten på, men om man gillar att sova i overall å mössa så funkar det ju alltid...

Å du Lina, va duktig du va som har haft inpackning inatt;)

Skulle städa badrummet förut å råkade komma åt barkarskanten så den åkte ner, å jag undrar helt seriöst på vilken idiot det va som kom på den lösningen med uppsättning, han kan ju inte ha varit värst bright!

Nästan 2 timmar höll jag på innan den nu sitter provisoriskt, men jag klarade det nätt å jämt utan att slita ut hela badkaret å slänga ut det över räcket på balkongen...

Tack kära medicin :)

Vi hörs i morgon, jag är på bättre humör just nu, så jag ska fundera på den där resan... Men en dag i taget annars funkar jag inte...

Älskar dig, puss

2009-01-12 @ 01:31:53
Postat av: Lina Lettenström

Hihi...visserligen är jag lite vimsig...men hur har jag lyckats få in tre inlägg?!?! hihihi

2009-01-12 @ 08:59:17
Postat av: helga

Vad mysigt ni har det i stugan. Vår stuga är också liten. Ett litet sovrum till ungarna. Maken o jag bor i bäddsoffa i vardagsrummet. En gäststuga på tomten också.

2009-01-12 @ 10:48:33
URL: http://helga1.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0