Ut med julen..


Idag har jag haft ledig dag så då passade jag på att kasta ut julen...alla stakar nerplockade och ligger nu i sitt skåp, tomtarna hade jag tagit tidigare, men tog bort dukar och gardiner, va konstigt ljust det blir på en gång.



Köket fick de blå/grönrutiga...



Hallen fick de svarta, med svarta skärmen på lampan, slingan får sitta kvar ännu ett tag, den brukar jag slänga upp ibland när jag vill ha det mysigt...



Granen inna den blev utkastad....jag väntade på gubben tills han kom hem, vi har de senaste åren klipptner den och kastar in den direkt i pannan...annars brukar den bli ståendes utanför till våren kommer...



Ja inte blev det mycket kvar av granen iår heller..och inte mycket barr heller som ni ser på golvet.

Efter julgransskakningen skall det ju vara något gott att äta, här hos oss blev det Hetvägg...Varm mjölk med semla...



Tidigt kanske, men va sjutton...gott var det....Ha det bra mina vänner, var rädda om er alla...




Kommentarer
Postat av: Inga M

Smart det där med nedklippning direkt och in i pannan. Jag retar mig på att granen här ofta blir liggande till vårens första städ-bål ute.

2009-01-13 @ 07:04:45
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: helga

Semla - åh, vad gott! Vi väntar lite annars vill jag ha det hela tiden ;)

2009-01-13 @ 09:37:36
URL: http://helga1.bloggagratis.se
Postat av: Lina Lettenström

Å va gott med semla! Mmmmmm, men möjlken kan kvitta !

2009-01-13 @ 09:49:52
Postat av: Ninni

Härligt härligt att bli av med julen...bra att ni eldar upp den, läste häromdan att elda upp dom är det bästa.

Ni har såå fint kök...saknar ibland mitt stora kök det jag har nu är inte mycket att hurra för med tanke på att vi gillar att laga mat.



Semla är gott..men ingen varm mjölk för min del..kramen



2009-01-13 @ 10:31:01
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Mari

Visst är det skönt när alla julgrejer är borta.....en avspark framåt på något vis och som du skriver, ljuset blir annorlunda.

Tjuvstart med semlor....hmmm gott!

Kram

Mari

2009-01-13 @ 14:15:32
URL: http://molkommajsan.blogg.se/
Postat av: Anki

Min jul är oxå bortstädad. Jag gör som du brukar ha ljusslingorna kvar lite extra. Tycker oxå att det är såååå mysigt!

Kram

Anki

2009-01-13 @ 21:47:39
Postat av: Anki

Min jul är oxå bortstädad. Jag gör som du brukar ha ljusslingorna kvar lite extra. Tycker oxå att det är såååå mysigt!

Kram

Anki

2009-01-13 @ 21:48:08
Postat av: Dick Bergström

Vi var plastgran barrar ej. Hetvägg är konon.

Ha en bra dag Hälsa lilla gubben.

Hej från kusin Dick

2009-01-17 @ 18:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0