Välkommen in...



Hänger ni med på en tur i mitt hjärta..mitt allt...mitt hem....

Jag satt igårkväll länge på Facebook och pratade med en gammal kompis som jag nu fått kontakt med igen, vi har nog inte setts på säkert 30 år...tiden går fort som sagt och våra vägar delades då för 30 år sedan...
Men gisses vad mycket man har att säga varandra när man får tag på varann igen, jag är så himla glad över detta, det skall du veta A...

Vi pratade om ditten och datten och jag lovade igår att A skulle få se hur jag bor,,,ni andra kan väl blunda, eller om ni vill, titta ni också....jag har ingen ordning och reda men det bjuder jag på....bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete...är det inte så man säger, jag sätter så mycket annat före i livet än städning...

Häng på...

Börjar i den viktigaste delen av huset...



Köket, där tillbringar man den mesta tiden och här löser man många problem, och jag älskar att laga mat, så för mej är denna platsen viktig...Fortsätter sen till det andra rummet på nedre plan....på denna plan finns bara hall, kök och rum, de är stora dessa rummen och det är jag glad över..



Från lite olika vinklar, det är här jag sitter och lägger in mina inlägg...ni ser väl min bärbara där vid favoritfotöljen...



Från andra hållet....där i dörrhålet ser ni hallen...den kommer här...



Här ligger han vår godbit...Ville hunden...vi går upp för trappan, då kommer vi till en hall, den visar jag inte för där är kaos, med massor av tvätt och skit...haha. men här kommer hall 2...den vetter in mot dusch och ungarnas gamla rum...som nu är kontor och gästrum...



Hall...och de gamla rummen som ungarna hade..



Detta rummet har vi gjort om till kontor då gubben sitter hemma ibland och jobbar..kombinerat gästrum...

Sen kommer vi till det allra heligaste, sovrummet...vi har tänkt oss att göra om det blå rummet till nytt sovrum, slå ut väggen som är gul/orange och göra detta till ett stort rum istället, så såg det ut innan vi fick barnen och behövde många små rum...sen skall Frida, vår stora dotter få fria händer att göra om detta rummet åt oss, hon har verkligen både smak och blick för detta....men då fortfarande i gammal stil eftersom huset är från tidigt 1800 tal och vi ändå vill behålla den stilen fast dåmodernt,,,ni förstår vad jag menar va...ja sovrummet var det, här kommer det...



Ja .....det var det... nu skall jag börja med middan, det är lite segt idag för vi tittade på ishockeyn inatt ända fram till halv fem...juniorerna förlorade ju men bra hockey var det ändå, vi fick ju iallafall silver.

Idag trettondagen är det fortfarande 10 grader kallt här, dimmigt och det skall visst bli varmare säger de lärde...imorgon börjar vi jobba igen, gubben åker mot Göteborg och jag in mot stan till mitt kontor...och lille Ville till sitt hunddagis...

Ha en bra dag alla...

Kommentarer
Postat av: ejmis

Kul att se hur du bor =)

2009-01-06 @ 12:53:53
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Inga M

Va roligt att Du vill bjuda på hur Du bor. Det är alltid spännande att se! Jag brukar ju lägga ut en del härifrån oss ibland och kollar gärna på hur andra fixat till det hos sig.

2009-01-06 @ 13:01:26
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anki

Jättefint hem ni har.Vardagsrummet helt underbart, stora fina ytor och den öppna spisen, wow säger jag!

Köket stort och rymligt! Är spisen original, fanns med från början i huset`!

Du har väl inte det minsta stökigt, heller!

Kram

Anki

2009-01-06 @ 14:45:36
Postat av: helga

Kul att få se hur ni har det!!

2009-01-06 @ 16:20:09
URL: http://helga1.bloggagratis.se
Postat av: Lisbeth

Härligt kök! Husets hjärta. Ja du vad det gäller sjukvården får vi nog försöka kurera oss själva i framtiden. Får återgå till gamla huskurer när det gäller mindre krämpor. Vad det gäller de större, ja, inga ljusa utsikter. Men Engla är iallafall mycket piggare idag. Igår var hon ruggigt dålig =( Kram!

2009-01-06 @ 17:47:22
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Något avundsjuk på köket är man allt...

Du har det alltid så fint!!!

Kramis!!

2009-01-07 @ 21:07:12
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Något avundsjuk på köket är man allt...

Du har det alltid så fint!!!

Kramis!!

2009-01-07 @ 21:08:42
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0