Födelsedag och västkusten


Måndagkväll kom Frida, Jimmy, Lina, Bettan och Bosse  hem till oss för att fira min födelsedag, som dock var igår men jag fick en semesterresa till sköna västkusten av gubben som skulle vara på min födelsedag och några dagar fram över.
Vi tog alltså kalaset dagen innan. Jag hade gjort smörgåstårta som faktiskt blev vädligt smarrig.



Till kaffet slängde jag ihop lite maräng med glass, hade plockat hallon tidigare under dagen. Mina gula goda hallon..



Smarrigt, sött och gott...
Tack för alla fina presenter jag fick, skivan med mina favoriter Blender spelades hela vägen ner till kusten blandat med
Tyskungen som vi lyssnar på just nu...ja den boken handlar ju faktiskt om just detta område jag befinner mig i nu...

Vi åkte tidigt tisdagmorgon då gubben skulle till kotknackaren först. Anlände sköna Grebbestad vid lunch...



Chekade in på hotellet vid Tanumstrand och åt en bit mat.



Det är så mycket folk fortfarande här nere på kusten...och solen skiner på oss som den alltid brukar göra när jag är här, nåja nästan jämt...

Åkte sen en sväng in till Fjällbacka, där tog vi en glass och strosade runt  lite, satt och njöt i solen även där.



Fjällbacka kyrka uppe på höjden, den ligger väldigt fint där.

Fortsatte sen resan ner mot Hamburgsund och Hamburgö, blev en riktig nostalgitripp, för här var jag många somrar som ung då jag hade en kompis som hade sommarstuga här...



Här är vi på fastlandet och har Hamburgö kyrka i bakgrunden, den ligger också mycket vackert på en höjd.

Väl hemma vid hotellet igen gick vi och satt oss på after beachen och lyssnade på Örjan Torstenssom som sjöng och unerhöll med en massa historier, honom känner vi väl eftersom han har varit speaker på ett antal av våra danstävlingar hemma i Karlstad....kul att just han var här dessa dagar. Tog varsin öl innan vi gick in och gjorde oss iordning inför räkfrossan som var på kvällen...
Ja herre gud va räkor vi åt, har faktiskt drömt om dessa läckerheter inatt...



Visst ser det gott ut och jag kan lova att det var det också...nu sitter jag här på hotellrummet och väntar på Peter, han är nere och klipper sig, det fanns en frisör här på bryggan så då passar han på när han ändå har tid...
Vi har tänkt oss en tur till Resö och Strömstad idag...på Resö är jag mer eller mindre uppfödd då mor och far hade stuga där när vi var små...
Sen ner till kompisar som bor på Seläter för att dricka kaffe....Ja som ni ser, jag har det underbart.....fick komma till mitt älskade västkusten även denna sommar...Ha det gott alla...

Kommentarer
Postat av: Lina

Å va härligt med kusten. Passa på att njuta åt mig också! Hoppas du haft en härlig födelsedagsresan...verkar ju som så iallafall ;) puss puss

2009-07-29 @ 11:43:48
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: Ninni

Det är nåt visst med Västkusten!



Och grattis på födelsedagen så här lite i efterskott.



Smörgåstårtan och alla räkorna såg ljuvligt gott ut..Mums!



Ha det..kramen

2009-07-29 @ 12:37:09
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Åse

Grattis Grattis :)

Detta såg gött ut du :)

Ha de bra .

Kram Åse

2009-07-29 @ 21:22:59
URL: http://ase.blogg.se/
Postat av: Ingela

gott med smörgåstårta. Vi har tillgång till en stuga i skåne via Stens föräldrar. Har varit här nere sedan 26 år nu. alltid lika trevligt att komma ner. kram

2009-07-31 @ 22:00:23
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.comh

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0