Kvällsdoppet


När gubben kom hem från jobbet gjorde vi iordning fikakorgen och begav oss mot Östra Örten för att bada.
Helt underbart, varmt i vattnet så man kände inte att man gick i knappt, vid 20.00 var det fortfarande 28 grader i vattnet.



Det är så långgrunt så man får gå väldigt långt innan man kan doppa sig, bra för alla småbarnsföräldrar som skall hålla uppsikt över sina barn.



2 bleka kroppar, men snart har vi semester, då skall även vi bli bruna....hmmm



Den medhavda fikakorgen smakade sagolikt...kaffe och macka efter ett dopp, kan det bli bättre, vi var faktiskt nästan ensamma kvar till slut, endast några tjoande ungdommar fanns kvar och de stannade säkert i vattnet åtskilliga timmar till.



Hem tog vi bakvägen runt sjön över Torsked...denna vägen är väldigt rogivande att åka, mycket får och kossar efter vägen.



Visst är denna skylten gullig...(Ulrika känner du igen dej.)..

Nu sitter vi hemma på altanen och pustar med en lättöl som vi delar på och gubben han har tagit fram sin älskade popcornspåse..vi har varsin laptop i knät...är man miljöskadad tro....idag har grundmålat räckena  tre gången,  imorgon skall det övermålas 2 gånger med den riktiga färgen. Sen kan vi börja röja lite på verandan...lite spänd på att lyfta på all papp som ligger för idag har jag haft 2 ödlor runt fötterna när jag målat...ganska stora ca 2 dm...lite äckligt faktiskt...

Snart blir det snarklåda...undrar om man kan få sova något inatt eller om man skall ligga och svettas hela natten igen.
Lika för alla just nu...alla pustar och stönar över att inte få sova. Stort samtalsämne nere på affären i byn idag när jag var ner och handlade....
Ha det gott alla...det är fruktansvärt varmt, men jag älskar sommaren......



 


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Ja det är svårt att inte tänka på dem. Det är ett fenomen detta. Elaka,vrånga, ogina, hemska människor tycks alltid klara sig på något vis. Men när det rör sig om hjärtegoda, människor som till sist har hittat kärleken, då ska det bara jäklas! Varför är det alltid så? Jag hoppas verkligen att det löser sig för dem!Jag är inte troende men man kan be en bön i allafall. Ja, jag hoppas också att det lugnar ner sig med detta väldiga ökenklimat vi fått =) Kram !

2009-07-02 @ 22:27:46
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Åååååh, vad jag längtar... Visst känner jag igen mig!! Vad sugen jag blev på ett dopp i ÖÖ nu!! Får ta det under helgen kanske!! Tack min vän... KRAM!!!

2009-07-02 @ 22:44:32
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Yeo

Ser gôtt ut, det där doppet. Vi njöt i Hyn i går kväll också och avnjöt grillad kycklingfilé hemma på altanen med couscous och god sallad. Då är det riktig sommar!! Inte gör det så mycket att man jobbar när det är så SKÖNA kvällar, då kan man ta det där med att sova lite dåligt.

Há en god helg, krama gubben.

Kramisar Yeo

2009-07-03 @ 08:29:39
Postat av: Lizaloop

hihi jättesöt skylt! kanske ska göra en sån till min mamma som är så fjaskig med sitt enda barnbarn ;)

Härligt med kvällsdop.. så fort jag blir lite friskare ska jag oxå ta mig ett sånt, imorgonkväll kanske...

jag är mycket bättre idag, har tänkt åka och jobba de sista timmarna innan min semester börjar imorgon!!

2009-07-03 @ 15:30:20
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Inga M

Det är riktiga badtemperaturer nu! Här i vår stora sjö Östra Silen är det till och med 26 grader. Ni ser ut att ha en fin sommar hos Er också

2009-07-04 @ 11:38:40
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anki

Tack min söta vän för din kommentar den värmer och kram på dej själv

2009-07-04 @ 20:39:47
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Alina

Hoppas du får en trevlig kväll! =)

2009-07-04 @ 20:57:51
URL: http://musicrecord.blogg.se/
Postat av: cecilie ♥

kika in i min blogg och se vilken hårfärg du tycker passar mig bäst!

ha det bra :) ♥

2009-07-04 @ 21:02:47
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: Mötley Annika

Härliga bilder och skylten var ju underbar ! ha de bra kram Annika

2009-07-04 @ 22:35:49
URL: http://motleycrue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0