Torsdag, fortfarande sol


Rapport från getingsticket....det gick över under natten, smörjde med aloe vera hela tiden efter att sockerbiten avlägsnats med gadden i. På morgonen syntes bara stickstället....vilken tur att aloe vera finns, den har räddat oss många gånger från allt...superduper även vid brännskador.
Jobbet på tisdag gick bra, lite huvudvärk efter sticket bara men det kan också vara att man dricker alldeles för dåligt i denna värme. Tack gode gud säger jag att vi har AC på jobbet.
Under dagen ringde karl och frågade om vi villle ha lite sällskap under kvällen av honon och Sofie, vilken fråga va...jippi va glad jag blev, det är så underbart att få hem ungarna ibland...det blir liksom fest...och fest blev det eftersom jag vet att de älskar min lax i folie...gjorde massor med färskpotatis och romsås...ja det är gott.



Visst ser det gott ut...



Karl och Sofie stannade länge hos oss....vi fick riktigt mycket tid tillsammans med dem. Idag åker Karl  till Arvika för att jobba på festivalen, tidiningen han jobbar på skall ha ett viptält uppsatt för att folk skall kunna komma och göra lite inlägg på vad det tycker och tänker om festivalen. Han och en kille till skall sköta detta under festivaldagarna. Sofie åker hem till sin mamma och pappa i Västerås under tiden.

Här sitter jag just nu och tar mej en kopp kaffe och gör detta inlägg...



Sakta men säkert blir verandan klar, skall måla listerna idag som inte blev gjorda häromdagen...

Idag skall vår dotter Lina med sin Daniel samt kusin Sebbe med familj åka upp till vår stuga i Gräs och mysa under några dagar, (vi var upp och klippte gräsen igårkväll så det är så fint tills de kommer).
De kommer inom här och hämtar nycklar mm nu innan lunch...sen är det bara för dem att åka upp och ha det gott, blåsa upp bassängen till lilla Mira så hon får bada...eller om de lägger sig vid sjön...vi får se vad det hittar på.
Vi är så glada över att ungarna vill vara i stugan, gott betyg för vårt paradis. Frida och hennes Jimmy var ju där under midsommar och hade det ljuvligt.
Nu har vi gjort varsin nyckel till dem alla tre så att de bara kan åka upp när de vill.
Nej nu får det bli en påtår sen skall jag sätta igång med målningen, hoppas nu att alla humlor och getingar håller sig borta så jag kan få måla ifred.



Denna har jag bredvid mej när jag målar, gissa vad den luktar gott....hmmm







Kommentarer
Postat av: Helga

Vad skönt att sticket lade sig så fort!!!



Jag förstår att ungarna vill vara hos er - ni verkar så goa med varandra. Kul också att de vill vara vid stugan :)

2009-07-02 @ 10:14:53
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Lina

Det ska bli underbart att komma iväg till Gräs och slippa sitta här i lägenheten och uggla ;) Nu ska jag hoppa in i duschen innan vi ska dra iväg.

Ses snart, puss puss

2009-07-02 @ 10:57:46
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: Ingela

Så skönt att sticket gav sig. Så fint det börjar bli på "verandan". Vi njuter så av våran så jag vet hur det kommer att bli. Åskan har dragit förbi här nu på kvällskvisten så nu är det "klarare" i luften, riktigt skönt. Nu är det Morse som gäller, å du jag har köpt Comviq surf, ska installera det i morgon, kram I

2009-07-03 @ 21:34:04
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.chh

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0