6 juni


Ja då var nationaldagen snart till ända, vandringsdagen är avklarad...



Vackra skogsstjärnan....

Vi åkte upp till stugan redan igårkväll gubben och jag, skulle klippa gräset och vattna lite i potatisland bla...och sen skulle vi ju samlas här vid 10 idag för den årliga vandringen, detta året var det Finnvägens tur. Den startar ca 1 km från vår sommarstuga.



Detta året var vi inte riktigt alla, 3 fattades...Lollo kom trots att hon hade flera kalvningar på

gång, men hennes pappa var vakt under några timmar, Claes var på konfirmation och Eva och Håkan hade förhinder...



Hälften avklarat av vandringen, här blev det kaffepaus...



Hemma igen och grillningen började...vi hade en massa olika kött och fisk med oss..



Vi började med sill och potatis, matjesill är så himla gott.



Sen fanns det lax med romsås och laxspett.



Lammkotlett med champinjoner...




Fläskfile med smörkokta grönsaker i folie på grillen...ja herre gud va mat vi hade.



Till kaffet hade jag gjort rulltårtebakelser med jordgubbar på.



Här sitter vi mätta och belåtna. Vi har haft en superfin dag, med sol nästan hela dagen, visserligen lite kallt men huvudsaken var att det inte regnade. Vi kunde sitta ute och äta och det hade vi inte trott igår då det regnade nästan hela dagen.

Nu sitter vi här gubben och jag och tittar på fotboll, Sverige - Danmark...Danmark leder med 1 mål men vi får hoppas att vi vänder detta. 
Vi är mätta fortfarande så det blir nog bara en kopp te till kvällsmat. Tack alla goda vänner för en himla fin dag...jag tycker mycket om er och jag är så glad att få ha er som vänner.


Imorgon åker vi hem efter lunch, vi får snickaren till oss vid 15.00 och behöver förbereda lite innan dess. Ha en fin fortsatt bra 6 juni...nationaldagen.




Kommentarer
Postat av: Mia

Poolbygget går sakta framåt, sakta... Men det är inte så varmt så man längtar efter ett dopp än, som tur är.

Jasså tror du att det var en viol, den var så fin så jag skulle ha hoppats på att jag hittat något häfftigare...

2009-06-07 @ 08:17:30
URL: http://miaimolkom.blogg.se/
Postat av: Ninni

Vilken dag och va mat..hjälp!



Ha en fin dag idag med..kramen

2009-06-07 @ 10:59:43
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Inga M

Oj nu vattnas det i munnen minsann när man läser Din blogg! Ni verkar ha så trevligt med goda vänner jämt och hittar på olika saker som fått bli bra traditioner.



Speciellt avundsjuk är jag på jordgubbarna. Jag lyckades inte få tag på några till kvällens övningar här hemma.

2009-06-07 @ 11:33:01
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anki

Vilken fin tradition ni har! Ha det fortsatt bra!

2009-06-07 @ 16:43:39
URL: http://ankitankar.blogspot.com
Postat av: Anki

Nej han skulle visst sätta en hatt på huvudet på Federrer, hahhhahahahah, det såg jag aldrig, men det stod i tidningen, såg bara dåren komma springandes som en tok,hhahahhahahha Ja de såg för roligt ut

Kram

2009-06-07 @ 18:09:32
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0