Ensam hemma.....


Ja det är ju inget ovanligt, gubben reser väldigt mycket i sitt jobb, men vissa dagar är det tråkigare att vara ensam på än andra. Idag är det en sån dag...jätte tråkigt. Han kommer inte hem förrän fredag så det är bara att gilla läget.

Har strukit färdigt tvätten, ätit lite rester sedan igår...läst tidningarna, ...va skall jag nu göra...
Det är mörkt, grått och tråkigt, regnet hänger i luften...ingen lust att gå ut, säkert kommer det en störtskur...konstigt hur man är, förut när vi hade Ville så var det aldrig frågan om att inte gå ut, man gick ut i alla väder...men nu...ligger här som en soffpotatis...
Har ingen bok på G heller...man får hoppas att det är något på tv.n istället...

Nej för sjutton, jag skall inte klaga. Jag har det gott här i soffan, kan lata mej hur mycket jag vill, ingen som bryr sej mer än jag själv. Kanske skulle jag planera lite inför 6 juni då vi har den sedvanliga vandringen med syjuntan.



Bild från ifjol...vätskepaus efter vägen, viktigt...
Gubben och jag åker upp till Gräs, sommarstugan, redan på fredagkväll, det är där vandringen brukar vara...iår blir det Finnvägen.



Här står lite fakta om leden..bla att den är 9 km.



Här startar vandringen iår. Hoppas nu att det inte blir störtskur, vi brukar ha toppenväder men iår har de utlovat lite ostadigt väder.

Vad skall ni göra på nationaldagen...?

Nu skall jag ringa gubben och säga godnatt...det är vi alltid väldigt noga med...jag älskar honom och det vill jag också säga.
Ha det gott alla...



Visst har väl dessa penseer vacker färg, de är alldeles oranga.





Kommentarer
Postat av: Loppan

6 juni har jag inga problem vad jag ska göra,jobbar 12 timmars pass även dagen efter.

2009-06-02 @ 20:06:04
Postat av: Ninni

Ja visst är det tråkigt när "gubbarna" är borta, min är borta mån-tors varje vecka, ganska trist!!



Nationaldagen är inte planerad...det skulle ju bli ganska pissigt väder jag vill ha repris av förra helgen.



kramen

2009-06-02 @ 21:59:14
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0