Hemma igen


Nu har vi nyss anlänt hemmet igen, efter  6 timmar i bilen...vi har varit i Norge hos våra vänner sedan torsdag.



Här står de samlade och hälsar alla 68 välkomna som var hos dem, vi var 28 som bodde kvar i huset och resten åkte hem till sitt...grannar och vänner i Opdalen. De forar ju som sagt inte midsommar här utan det är både spännande och exotiskt varje år det firas, alla kommer med förväntan och en hel massa god mat...ja vi åt hela natten av allt, både mat och tårtor.



Här står jag och bakar, det blev Römme förstörd (cremefraich) den frös och hela 2,5 l blev till matbröd då jag hastigt och lustigt slängde ihop en massa limpor. Perfekt med färskt bröd till pastasalladen vi åt under dagen då vi alla grejade inför festligheterna på kvällen....



Tone och jag vilar oss med ett glas vin..gott



Här är en del samlade innan stången restes...Vi hade verkligen tur med vädret, men precis då vi skulle börja äta så kom regnet...en del satt kvar ute och en del satt sig i tältet som var rest...regnet gick över och vi kunde fortsätta ute igen med maten.



Mat....mera mat...



Och min tallrik...ja, jag orkade faktiskt en omgång till...hmmm...



Vi satt uppe vid brasan länge och sjöng, det dröp av folk lite efter hand och vid halv tre låg vi alla i säng...

Vaknade vid 10 tiden på midsommardagen, en god lång frukost väntade, sen tog vi oss alla som ville till fam Klassons nya hus de håller på att bygga....och efter det till vänner som har ett cafe. Vi bestämde att det fick bli förmiddagskaffet där...med våfflor till.
Efter lite middagsslummer av nästan alla som blev det grillat, Staffan som är yrkesjägare han kan verkligen detta med kött, han hade det möraste kött jag någon gång smakat...oj va gott det var....



Kolla vilken tallrik va, älgkött, färkpotatis, massor av goda såser, sallader...



Huset som de skall lämna till jul, för att flytta in i sitt nybyggda istället...det är underbart vackert i denna dalen och utsikten är bedårande.



Nu var detta årets midsommar över, vi har haft det helt underbart, för att ha varit så många människor tillsammans sedan torsdag så har allt fungerat så jätte bra. Bra planering som vanligt av Tone och Staffan....
Tack snälla ni för dessa dagar...



Här sitter de våra goa vänner....tack ni alla som tillbringade helgen med mej...jag är glad över att just jag får vara er vän.

Nu skall det bli skönt att lägga sig i egen säng, imorgon är jag ledig...skall ägna mig åt mamma och pappa imorgon...vi skall handla lite tillsammans...ha en fin vecka alla....



Kommentarer
Postat av: Anki

Men så mysigt ni har haft det, midsommarstång, god mat/dryck och trevligt sällskap, kan inte bli bättre



Kram

2009-06-21 @ 22:39:43
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Lina

Å va kul det va att få se bilderna! Ni ser verkligen ut att ha haft det gott! Och jag som är konstigt blödig fällde såklart en nostalgisk tår...haha! puss mamma

2009-06-22 @ 10:54:19
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: ejmis

Ni har det alltid så mysigt på era resor/träffar =)

2009-06-22 @ 13:35:49
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Anna Johansson

Ååh så god maten ser ut ! :P

2009-06-22 @ 23:23:23
URL: http://annaelisabethjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0