Ledig dag


Ja då skall allt göras, man skall tvätta, damma, dammsuga, byta lakan....

Hade tänkt mej en dag ute i solen, kanske klippa gräsmattan, greja lite i växthuset, dra ogräs i rabatterna. Men när jag kom upp imorse så var det storm, och regnet piskade mot rutan...och så kallt sen. Nej det fick bli inomhusarbete istället.



Bilden tagen genom köksfönstret...här kommer en till..lite inzoomad.



Grönt och skönt, fast kallt...brrr



Efter att jag dammat och dammsugit klart var det middag. Idag blev det fläsksylta och potatis, har längtat efter det ett tag nu och passande nog hade jag det hemma, mina jobbarkompisar de skulle äta sushi idag...hoppas de kan ta det nästa vecka också för nu var det längesedan jag åt det...hoppas det smakade bra Yeo och Calle....min sylta var iallafall super.

Skall packa ihop mej och åka ner till mamma och pappa en sväng, jag var till loppis igår och köpte en bunt nya böcker åt mamma då hon nu hade läst ut den senaste bunten jag var där med...hon är en riktig storläsare och det är jag glad för.

När tror ni att denna veranda kan bli klar då...gubben reser ju nästan varje dag i veckan så det blir lite gjort varje helg,,,men jag vill ha detta klart innan sommaren är slut, kanske skulle jag ringa efter en snickare som gör detta färdigt...va tycker ni? Det fattas väggen längst ner, som det skall sitta ett smalt avlångt fönster i, den skall målas vit. sen skall det in det gamla verandaräcket, och sist men inte minst glasfönstrena...ja och täta tak och sättas in ljus spottar i taket...ganska mycket kvar alltså...och när skall han hinna detta.



Har under tiden satt in trädgårdsmöblerna för att ha något att sitta på.



Från verandan ser vi detta...min blomlist, med kärlekskulan i, den som kommer från Österrike.

Nej nu väntar mamma med kaffe....ha det gott så länge...


Kommentarer
Postat av: Yeo

Sushin smakade bra, vi kan ta det nästa vecka också, det behöver du inte fråga 2 ggr!! Ser inte dumt ut med sylta och potatis heller. Det är smaskens med sylta på hård macka också och rödbetor förstås. Skulle jag vara som du ringde jag nog snickaren igen, det är allt gôtt för Peter och slippa vara snickare så fort han är ledig (pratar av egen erfarenhet)!! Hoppas vi ses i morrn, kram!!

Yeo

2009-06-04 @ 16:28:00
Postat av: Anki

Ja verandan är jättefin nu, och kärlekskulan vilken originell blomma



Kram på dej

2009-06-04 @ 17:27:04
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Ninni

Sylta det har jag aldrig lärt mig att äta!



Tråkigt när gubbarna är borta jämt och helgerna vill man ju ha till lite annat än bara jobb.



Men det kommer att bli fint det ser jag..kramen

2009-06-04 @ 18:37:39
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Helga

Regniga dagar har ju sin charm också... Idag hade 49.000 hushåll i vår närhet strömavbrott, men vi klarade oss :)

2009-06-04 @ 18:50:25
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Anki

Ja gör det för tusan, hahahahahahaha, jag blev så jäkla sur på gubbstrutten, urch!



Kram

2009-06-04 @ 19:19:14
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Fläsksylta? Är det samma som kalvsylta? Jag älskar kalvsylta, men det är en av få saker som Carolina vägrar att äta, så det serveras sällan på bordet här!

Hur har du det? Tänker ofta på dig, och förstår att du har mycket att tänka på, min vän... och du vet ju, att du får gärna skriva till mig på mailen, om du vill!



Varm kram... och blev jag inte lite avis på olivträdet du fick på Mors dag! Vilka underbara barn du har!

2009-06-05 @ 23:30:45
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Ingela

Kul att se hur verandabyggnaden växer fram. Vi är bara så nöjda med våran, vi sitter här och äter frukost, lunch (när vi är hemma) och middag. Kram å trevlig helg Ingela

2009-06-06 @ 16:18:14
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com/
Postat av: Inga M

Det blir skönt att ha en veranda nu framöver sommaren. Att anlita en snickare är nog inte fel så att gubben kan få lite rast och ro på helgerna, och Du också. Men kruxet är väl att få tag på någon som har tid. Snickaren här i huset är strängt uppbokad flera månader framöver och alla vill ha snickring gjord före semestern. Så är det varje år. Och i ¨år värre än vanligt med det nya avdraget, ROT. Fast jag vet inte om han avser att göra några rot-jobb. Eftersom det är han som hantverkare som ska stå risken om avdraget inte går igenom för uppdragsgivaren så är det inte alldeles enkelt att ge sig på.

2009-06-07 @ 11:37:51
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0