Lyckliga jag


Idag fick vi besök igen gubben och jag, sonen  Karl, Dottern Lina och hennes Daniel kom hit till oss...jag blir varm...
Gubben har varit hemma och jobbat idag så han hade förberett maten, färskpotatis och grillat kött med massor av grönsaker.



Här sitter vi på den halvfärdiga verandan och äter, ikväll har det varit helt underbat ute, men man känner att det är på väg till väderomslag...känns liksom i luften. Myggen är mer envetna och katten ligger kvar inne istället för att gå ut igen.



Här sitter vi och pustar efter maten, sonen han passade på att tvätta när han kom hem så nu har han ren tvätt med sig hem.



Här är olivträdet som jag fick av ungarna med sina respektive...idag fick det flytta in i växthuset eftersom det skall bli kallare.



Här tar Lina hand om 2:a omgången rabarber...det blev 7 stora påsar med färdig skivade rabarber med hem, mums mycket goda pajer...nu hinner det säkert komma upp en omgång till...



Helt plötsligt idag upptäckte jag att mitt i mina vallmon så satt denna vita blomma, jag har inte planterat den där utan det är väl något som fåglarna släppt där. Eller vad tror ni?

Nu skall jag stryka lite skjortor, gubben åker på resa imorgon igen och skall ha skjortor med sig...sen blir det sängen...

God natt alla där ute.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0