Måla måla måla


Hemma efter jobbet...först lite te och smörgås...sen ut och göra lite nytta med kroppen...det hade regnat här under eftermiddagen så det luktade så gott när vi kom ut...




Gubben han snickrade på utsidan av verandan och jag målade på insidan...det blir väldigt bra..



Nu är det grundat en gång sen kommer vi att ta det en gång till igen...gubben han fick allt ställa sig på stegen och ta det översta..



På utsidan sen kommer det att vara rödmålat så det går i stil med övriga huset...



Stisse han är med oss hela tiden...han var vit om ena tassen innan vi var klara...jag skall försöka att klippa bort det sen.



Rodhodendron börjar blomma nu...denna busken kommer nog att försvinna sen för att den sitter precis vid verandan och kommer nog bli för skymd sen, kanske kan man rädda den till hösten och sätta den på annat ställe.



Den gamla bonnrosen håller på att slå ut, den är en av mina favoriter i min trädgård.



Snart är det alldeles vitt här av rosor. Så fint till min gamla timmervägg på uthusen.



Rabatten utanför gäststugan,...till nästa sommar måste jag dela på dessa perenner för det har blivit alldeles för mycket iår.



Lilla snigel akta dej, akta dej, akta dej.....



Detta ser vi från vårt köksfönster...någon som är avundsjuk eller...jag älskar mitt Duvnäs...mitt livselexir.

Nu är det kvällen, skall lägga oss i tid idag för vi skall med tåget till Stockholm kl 06.00 imorgonbitti....vi firar silverbröllop imorgon, gubben skall jobba och jag skall shoppa, sen på kvällen skall vi äta på någon mysig restaurang i Gamla stan...hotell och mys...champagne så klart...
Återkommer när vi kommer hem...ha det gott.......

Kommentarer
Postat av: Yeo

Vad det går undan i er "kuvös". Kul!!

Grattis till er båda på bröllopsdagen. Många kramar till er båda!! Há en riktigt mysig dag och kväll i Stockholm.

Kramar Yeo

2009-06-09 @ 08:26:17
Postat av: Anna Johansson

Grattis på bröllopsdagen :)

2009-06-09 @ 09:38:41
URL: http://annaelisabethjohansson.blogg.se/
Postat av: Lina

Å det blir ju jättefint med den vita väggen! Ni är så duktiga så!



Hoppas ni får det fint i Stockholm nu, jag har ju redan sett på mms hur ert stora rum såg ut. Så det lär inte gå nån nöd på er int.

Kram på er mina älsklingar!

2009-06-09 @ 10:08:37
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: mona

Grattis på silverbrölopsdagen.

Hoppas ni har det riktigt mysigt i stora staden med god mat o dryck.

Rå om varandra!

2009-06-09 @ 15:27:41
Postat av: Ninni

Kommer att bli fint där..ja ni bor verkligen vackert men är det inte jobbigt att ha två ställen att ha hand om??



Hoppas ni hade det underbart i Sthl..kramen



Ja visst ja vilken otroligt söt kissekatt ni har!!

2009-06-09 @ 17:01:04
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Kristina

Hej vad det går..! Vad mysig altanen ser ut att bli!

O ha det så gött och mys i Stockholm.

Kramar

2009-06-09 @ 19:23:26
URL: http://stugliv.blogspot.com
Postat av: Mari

Hej!

Den blir väldigt bra er veranda.

men visst är det mycket jobb.

Det blir jättefint!

Ha nu en jätte fin bröllopsdag och passa på att vara för varandra.

Kram

Mari

2009-06-09 @ 21:53:40
URL: http://molkommajsan.blogg.se/
Postat av: Anki

Fint det kommer att bli på er altan, kikade in var nyfiken på om några bilder fr sthlm var på bloggen



Kram

2009-06-10 @ 22:59:56
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Ingela

Det går undan med uterummet, kul för er. Grattis till 25 år vi firade också 25år nu i april. Kram

2009-06-12 @ 20:32:26
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0