Midsommar

Midsommarstång som är gjord helt i klippta tygbitar, denna har jag haft i väldigt många år...



Midsommar 2009.....
den kommer gubben och jag tillbringa i Norge tillsammans med våra vänner där. Vi är 4 st från vår syjunta som åker dit iår.

Resan bär av till Siljan och vi åker tidigt imorgon bitti då gubben skall ha ett möte på filialen i Moss på förmiddagen.



Kvällsbild på alla fina blommor, iår är det ovanligt mycket sommarblommor kvar till midsommar. jag hade sällskap av Stisse katten, han följde mej i hasorna och höll på att bli kvar i växthuset när jag vattnade där...inatt förresten har mina gurkor frusit i växthuset, jag har haft kupevärmaren på men stängde av den igårkväll, trodde det skulle gå bra, men tji fick jag...



Stisse känner nog på sig att vi skall åka bort, grannarna skall sköta om honom så det kommer inte vara något synd om honom....




Har ni sett så fin den gamla rosen är nu...full av blomm och otroligt stor....

Ha en fin midsommar alla där ute, var rädda om er....njut av den finaste tiden på året.

Nu skall jag plocka ihop alla muffins jag gjort att ta med mej till Norge, det blev jordgubbsmuffins, recept ur den senaste HJ...blev väldigt goda, gubben har provsmakat.
Nu har jag bara kvar att göra en janssonsfrestelse, det hände en olycka med en av formerna i morse. Bara att göra en ny alltså.


Kommentarer
Postat av: Anki

Ha en jättetrevlig midsommar i Norge, hoppas ni får sol kör försiktig



Kram

2009-06-18 @ 21:18:18
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Inga M

Fyndigt med en midsommarstång av tyg!



Jag gissar att den gammaldags vita rosen doftar gudomligt!



Ha en bra midsommar i Norge! Tror att man kallar den högtiden Sankt Hans där men att man firar den ungefär som vi. Dock finns det säkert fårfiol och pinnekött med på bordet!

2009-06-19 @ 08:12:32
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ninni

Fin Midsommarstång en sån hade min mamma undrar vem som tog hand om den??



Förstår nu att jag inte fick nåt svar om du hade varit på maxi...mitt namn hade ju ramlat bort!!



Ha det gott..kramen

2009-06-19 @ 11:15:39
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0