Onsdag, vilken härlig dag


Imorse vid 07.00 när gubben och jag åkte till jobbet så var det redan 14 grader ute...och denna dagen har det varit 32 grader utanför mitt jobb. Tur man har Ac....och nu vill man verkligen ha semester, lyckans alla som har det nu.
Men jag har ju mitt kvar och visst skall det även då bli fint och soligt, vi åker ju till Lugano.

Hemma igen vid 18.00 och hoppade direkt i maten...ikväll blev det jordgubbskräm med jordgubbar i. Somrigt och gott.



Jordgubbarna kostade endast idag 30 kr litern. De var söta stora och väldigt goda.

Mätt och belåten tog jag fram gräsklipparen, det skulle klippas klart idag. Jag startade igårkväll men  gräsmattorna är så stora så jag delar gärna upp dem på två dagar. Gubben han började med fönstren på verandan han. Men herre gud va varmt det var, det ena plagget efter det andra åkte av mej och till slut gick jag i trosor och bh, ja det är som sagt tur att man bor på landet.



Det är så grönt och fint ute nu, man vill bara sitta och titta på all grannlåt som finns...det är allt bra fint att bo så här på landet.



Det gamla fönstret på plats. det blev väldigt bra. Nu är det staketes tur och sen de andra fönstrena. De blir ju såna som man kan dra bort.



Här sitter han min grodkung...vid det gamla soluret sitter han och passar. Jag köpte honom i Goslar för några år sedan.

Igårkväll när vi åkte hem från jobbet så fick vi se dottern på väg ut med båt ur Karlstad....det såg så mysigt ut...ni kan kolla hennes blogg www.lhlettenstrom.blogspot.com  så får ni se mer från den resan...



Ha det gott alla, nu skall jag vattna växthus och alla mina blommor som står ute. Det tar sin lilla tid, sen skall jag försöka mig på nyheterna på tv för en gång skull..





Kommentarer
Postat av: Inga M

Ha ha...det är alltså fler än vi som har dålig koll på nyheter och eventuellt världsläge!



Jag vet inte ens om den ekonomiska krisen fortfarande pågår eller om den är avblåst. Vi kajkar mest omkring på sjön på kvällarna och på dagarna är det mycket annat.

2009-06-25 @ 06:05:29
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Loppan

Var glada att ni kan äta jordgubbar iaf.

2009-06-25 @ 11:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0