Sticket


Hemma från jobbet, potthett....

Va skall vi äta då tro...jo något lätt och svalkande, det blev kräm igen....med skorpor i, det smakar gott.
Jag hade ikväll tänkt att måla de liggande stolparna på verandan som Peter satt upp igår, men ett hinder kom ivägen...och det får jag nog dras med länge ikväll och kanske hela natten....

Vi skulle hjälpas år att lägga ut papp på golvet...upp kom en jätte geting och var ettrig som ett bi, fundigt va... han satte kurs mot mej och stack till, rakt vid mitt öga...ja ni vill inte veta hur jag ser ut...jag snabbade mig fort in till sockerskålen, spottade på sockerbiten och smorde på sockret...men aj va ont det gör, stelt av socker och svullnad, och lite rädd som man blir över vad som skall hända, la jag ner hela projektet med målningen...alltså på med locket igen till burken och in till kaffet istället...
Ja här kunde man ju inte sitta och vänta på att få göra ngt utan vi plockade ihop det andra vi skulle göra innan kvällen var slut, plantera på kyrkogården och vattna där. det blev så fint, fuccsior som min svärmor älskade, med blå lobelior till.

Nu ligger jag här i soffan, huvudet värker lite men det har inte svällt upp ngt mer, hoppas det ger med sig innan jag skall sova. Slötittar med ett öga på fotbolllen och den andra här på datorn.



Här slipar gubben den bräda som skall bli överliggaren till staketet, den är ju ganska flisig efter att den sågats men efter denna behanling är den slät som en barnrumpa.



Överliggaren på plats och sen visar jag hur det kommer se ut med staketet i. Väldigt dåligt kort förresten...



Inte så mycket bättre detta heller...men detta ser jag ut över trädgården från min stol på verandan...det kommer bli bra och bilder kommer när det är målat, en annan dag bara...
Oj nu gjorde Tyskland 1 mål....ja vem som helst får vinna, sverige spelar ju tyvärr inte. Blev vi trea eller skall vi spela om det, ngn som fattat detta...vi pratade om det på jobbet idag....

Ha det gott, nu skall jag försöka svullna ner lite med lite kallvatten på.




Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Men din stackare! Stucken vid ögat, aj aj aj. Det är lurigt det där med getingstick. Man kan ju bli allergisk bara hux flux, även om man aldrig reagerat förut. Usch! Min äldsta kan inte en få ett bromsbett utan att hela benet eller armen svullnar upp, beroende på var hon blir biten. Får ta antihistamin. Detta med hästarna, trappas upp mer och mer, för varje år som går. Så tyvärr, går det nog inte över. Det är så sjukt att det finns inte ord för det! Hoppas nu iallafall att ditt öga svullnar av och det blir bättre. Kram kram!

2009-06-30 @ 00:42:37
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: ejmis

Fy sjutton för getingar!! Jag avskyr dom !!

Hoppas ögat mår bättre idag.

2009-06-30 @ 06:48:29
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Ninni

Usch och fy för getingar..jag är allergisk mot dom!



Min make är brun på bilden för den är tagen förra året..haha

Ha en fin dag och hopas ögat lugnat ner sig..kramen

2009-06-30 @ 08:14:21
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ingela

Stackare, hoppas det går över snart kram I

2009-06-30 @ 21:20:42
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.ch
Postat av: Inga M

Aha, så socker fungerar vid getingstick!? Min svärfar brukade gnugga snus på direkt och det hjälpte vet jag. Men socker verkar ju lite trevligare. Du hade nog ändå tur som inte blev värre däran av det här sticket. Hoppas det går över snart så Du kan fortsätta med målningen. Ska bli spännande att se slutresultatet.

2009-07-01 @ 08:27:33
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Hur är det med svullnaden idag? Låter verkligen inget kuligt det där...!



Varm kram... med cooleffekt i!



Ps. Jaha, o när kan en Kicki tänkas fylla då?

2009-07-01 @ 09:44:37
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Helga

Aj, aj, aj... det var ingen rolig historia det där. Hur är det nu?

2009-07-01 @ 10:33:39
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0