Ja va säger man..



Skit...förbannade jävlar anamma...

Jag är hemma igen,...komiväg men vände efter en dag i Göteborg...på väg till Göteborg så blev jag så yr...så himla yr...
jag har och är så fruktansvärt tät, har haft denna förkylning av och till hela detta år känns det som, jag har varit till dr men de säger, ta denna medicin, du blir bättre...jaja...skulle nog ha fått pc från första början, då kanske detta varit över...jag blev avrådd att åka när jag var så här tät men jag ville så gärna iväg så därför tänkte jag, att jag provar...det går säkert. Men ack så dumt tänkt...
Yr det är jag av och till...har varit så i hela mitt liv, det är väl de där kristallerna som spökar, och när man blir förkyld då blir det värre....Ja iaf så blev det inte något bättre, raglade omkring och var låg. Vi chekade in på hotellet vi skulle bo på innan flyget gick nu på morgonen...men vid 18.00 då gick det inte längre, jag packade ihop och tog mej med mina vänners hjälp iväg till centralen där sista tåget hem gick kl 19.00. Denna resa gick över hela sverige kändes det som....och i Örebro skulle jag ha fått vänta i 1,5 timma....yes med denna yrsel....nej älskade gubben han åkte över 12 mil för att hämta hem mej, och det är jag tacksam över....

Tåget jag åkte med hem var ett natttåg med 15 vagnar, 1 biovagn, 1 restauranvagn, 1 vanlig sittvagn och resten sovvagnar. Tåget skulle vidare ända mot Storlien...och herre gud va folk det var med på tåget.
Kl 20.30 var det ju Earth Hour...jag släckte ner min lampa över sätet, pojken mitt emot mej släckte sin och en del satt faktiskt och slölyssnade på sina musikspelare i mörker, men i övrigt svepte vi ju förbi stora delar av landet, och det var ljus överallt. Ja jag har gjort mitt iaf.   Min dotter skriver om detta i sin blogg......http:// www.lhlettenstrom.blogspot.com

Vi kom hem runt 24.00, skruvade fram klockan till sommartid...la oss, eller rättare sagt gubben la sig och jag halvsatt i sängen med yrsel, min värld slutade snurra fram mot 06.00 så då slumrade jag till, vaknade vid 09.00 och var skör som man är efter ett riktigt migränanfall.

Nu är det bara att ta nya tag mot återhämtningen....resa får jag väl göra när jag blir frisk, och det skall jag bli nu....för på fredag bär det av mot nästa resmål, jag återkommer om det.




Snart, snart....kommer gullvivan att blomma och hamna i min glasvas...



 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tråkigt med yrsel och jag vet hur det känns. Första gången det hände mig, ca 20 år sedan visste jag inte att det fanns "förkylningar" som kunde sätta sig på balansnerven. Har känningar varje gång det är virus i omlopp. Krya på dig Kicki, // Ingela

2009-03-29 @ 13:31:53
Postat av: Mari

Usch vad tråkigt för dig...hoppas nu att du kryar på dig.

Vart skulle du ta flyget till? Vet ju att du inte gillar denna typ av färdmedel!

Kram

Mari

2009-03-29 @ 15:38:34
Postat av: Margaretha

Stackars dig...det som är så hemskt att vara yr i bollen.... Hoppas att det är borta nu...

Kram

Margaretha

2009-03-29 @ 15:57:33
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Helga

Lilla gumman vad ledsen jag blir för din skull... du som var så duktig och skulle ut och flyga!! Nu vet du iaf att du vågar!!! Du skulle ha åkt om du varit frisk!



Nu ska jag kolla din dotters blogg. STOR KRAM :)

2009-03-29 @ 18:13:35
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Anki

Ja, det skulle nog ha varit en pencellinkur första gången när du var så eländig! Ja, det var tråkigt att åka till Gtb och sen vända om! Urch ja!

Tack för att du tänker på mej, orkade inte igår prata med någon, var och är fortfarande helt slut!

Kram på dej och friskna till nu och gå till doktorn och få medicin!

2009-03-30 @ 11:13:40
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0