Min lördagskväll


Och en del av söndagen också...

Igår åkte vi vid halv fyra in mot Karlstad, det var jag, gubben syrran och hennes gubbe. Vi styrde kosan mot vår bror med familj. Vi skulle titta på ishocke tillsammans med dem och sen även 2:a chansen på Melodifestivalen.

Under hockeyn fick vi en smarrig fruktsallad till kaffet....och hockeyn vann vi ju, så nu har vi tait ledningen med 2 - 0 i kvartsfinalen...

Efter hockeyn var det....ja gissa...



Detta brukar vi äta tillsammans några gånger om året, ja det är fondue, köttfondue...gott... och vi hade älgkött, griskött och lamm att använda. Till det potatisgratäng, sallad och en massa goda såser som svägerskan hade gjort...vi satt även på hela champinjoner på spetten tillsammans med köttet.



Här salladen som jag hade med, spenat, vindruvor och jordgubbar var det i den...nyttig och god.



Här gris och älgkött, tillsammans med champinjonerna och en av såserna.

Sen var det kaffe och god kaka som syrran gjort, detta njöt vi av till melodifestivalen. Att sara gick vidare var bra men sen överraskade Caroline af Ugglas med att även hon gå till final. Faktiskt gick vi och gnolade på den låten under kvällen, men är det en slager...ja vi får se hur det går nästa helg, dåär det stora finalen, jag hoppas på Malena....den låten blir bara bättre och bättre...är ingen vän av opera men denna stannar hos mej.
Tack för en mycket trevlig kväll med er...som vanligt....

Idag söndag, vräker snön ner, vi skall åka in till Karlstad för vi har hand om cafet på Holken ikväll, Rocksulan har söndagsdans....jag har bakat hela dagen till detta och även gjort en paj till orkestern, Bhonus, hoppas de tycker om Kycklingpaj....
När denna snö sen är nere så hoppas jag inte det kommer någon mer. Nu får det räcka...herre gud nu vill vi ha vår...
Ikväll sent  efter dansen åker Karl och hans Sofie till Skultuna på begravning, Sofies farfar har gått bort. Begravningen är imorgon och jag tänker på er alla, skickar styrkekramar..

Ha en fortsatt bra söndag, jag pulsar ut till bilen och hoppas på att plogbilen varit före mej på vägen....


Kommentarer
Postat av: ejmis

Fondue äter vi aldrig...det som är så gott...får skärpa oss.

2009-03-08 @ 15:37:20
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Anki

Ja men smaskens smaskens. Vilken sallad! Ja visst är Malena klart den bästa, den är kraftfull och originell!



Ha de bra

2009-03-08 @ 15:46:00
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Ingela

Så hungrig jag blev av bilderna. Vi som eller rättare sagt min son vill äta sushi ikväll... kram I

2009-03-08 @ 15:54:21
Postat av: Anonym

Såg gott ut det där! Ja den där oljetanken var ju bra att komma ut på, men i början tänkte jag ju inte så långt som att jag skulle komma in igen också, ha ha ha. Usch vilka små ligister =)

Kram!

2009-03-09 @ 14:17:08
Postat av: Inga M

Det där ser inte helt fel ut! Jag hoppas Färjestad håller sig kvar i slutspelet, i alla fall över den 21:a mars. För då har vi bokat in oss på restaurangen för att fira en jubilar har vi tänkt, helkväll med mat och hockey! Det ser ju lovande ut så här långt i alla fall.

2009-03-10 @ 05:34:41
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ulrika

FBK leder med 3-0 i matcher... =)

Nu är det min tur att vara sjuk gumman.

Stackars mej... ;)

Vi hörs!!!

Puss och kram!!

2009-03-10 @ 13:22:31
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Anki

Ja, jag tror att det finns de som har den förmågan, absolut! Kanske det var min morfar min väninna såg! Jag har varit med om mycket märkliga saker, men det tar vi via chatten. Har nu varit och köpt nässpray!

Kram

2009-03-10 @ 13:23:44
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0