Resan till Göteborg och våren


Idag onsdag startade gubben och jag i ottan vår resa mot Göteborg, han skulle dit och jobba några dagar och jag följde givetvis med....så denna vecka jobbar jag måndag-tosdag och fredag. Ville hunden han stannade hos Frida...

Vi kom ner till Mellerud så var våren här, ingen snö kvar alls och svanar överallt, både i luften och på gärdena.

Checkade in på på Scandic Rubinen på rum Spidermen...hotellet ligger på Avenyn så det var nära till allt.



Ett stort fint rum...Bettan ser du, nästan sviten igen...haha



Väldigt fint och frächt och Scandic kör ju svanenmärkt och frukosten är nästan genomgående ekologisk.

Gubben gick till kontoret på möte och jag gick ut på stan....där mötte jag detta...



Är det inte underbart...krokus, i massor invid trädgårdsföreningens park.



Sen dessa penseer, de doftade underbart....efter detta kom vårkänslorna till mej på allvar....jag blev köpsugen...så jag begav mig in i vimlet....handlade byxor, tröja, underkläder, väst, skjorta.....en väska till dottern som var medskicka...



Kaffesugen blev jag också...strax bredvid vårt hotell ligger Coop ekologiska affär och cafe´, så mysigt och sunt...
ser ni mig i fönstret utanför..



Här satt jag mig med min ekologiska kopp kaffe...jag frågade givetvis om jag fick fota i affären...

Tillbaka på hotellrummet vid 16.00, mör i fötter och kropp, sträckte ut mig på sängen en stund, kl 17.00 mötte jag gubben nere i baren och vi tog en öl tillsammans....sen drog vi ut på restaurang för middag...kommer kanske kort senare eller imorgon på det....ja ni ser att min dator är med mig ner till Göteborg, måste ju hålla er alla uppdaterade...

Imorgon går gubben till kontoret igen, jag drar på Turmässan som är här i Göteborg 19-22 mars på Ullevi....kanske får man se någon ny snygg buss.....yrkesskada....men jag hinner nog springa lite på stan imorgon igen..hoppas jag....
lite pengar har jag nog kvar fortfarande.

Ha det bra alla så länge, fin kväll på er....jag går till våren i Göteborg...







Kommentarer
Postat av: ejmis

Vad härligt att få möta våren i härliga Göteborg =)

2009-03-18 @ 19:21:17
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så härligt, ta med våren upp till våra breddgrader också, Ingela

2009-03-18 @ 20:34:54
Postat av: LinaL

ÅÅÅåå va härligt med vår. Även fast vi haft en underbart härlig dag här uppe också, så har vi minsann inga krokusar än ;) puss

2009-03-18 @ 21:36:54
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: mia

Ååå! vad avundsjuk jag blev när jag såg att våren är så långt gången där nere.

Leif kom hem i mån och rör sig lättare än jag trott att han skulle göra, skönt!

2009-03-19 @ 07:50:48
URL: http://miaimolkom.blogg.se/
Postat av: Yeo

Ser HELT UNDERBART UT!! Vädret hemma är också helt OK, men det är alltid skönt att vara lite ledig när det är fint väder.

Vi ses i morgon, kram!!

2009-03-19 @ 08:41:51
Postat av: Ninni

OJ va mycket längre våren har kommit i GBG..mysigt har ni haft det..kramen

2009-03-19 @ 19:30:15
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Men...

Skulle inte vi ut och shoppa??

Din lilla fuskis...

Vad fint med vårtecken!!!!

Längtar...

Kjamis!!

2009-03-19 @ 20:24:56
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0