Vårtecken


Har varit ute en liten sväng och andats in lite frisk luft, solen sken när jag klädde på mej men innan jag kom ut så hade den gått i moln...ja det var ändå skönt att komma ut.  Ville hunden var givetvis med.
Gick till postlådan och där stod herr och fru Trana, de har varit här över en vecka, stod tom i snön första tiden stackarna, med sina smala traniga ben. Vi har haft detta par här i flera år och jag är säker på att det är samma som kommer tillbaka år efter år.



Ja använder ni förstorningsglaset så kanske ni ser dem, haha...



Ser ni knoppen på blåsippan...underbart, nu går det fort...



Sonen han har köpt denna lilla Ipod åt mej, han har spelat in musik till mej som räcker 12 timmar, inte klokt i denna lilla mackapär...12 timmars musik....denna satt i mina öron när jag gick där ute och letade vårtecken.

Idag har jag slagit till med middag, blodpalt, fläsk och vit sås...mumma va gott.....................nu en stor kopp te till eftermiddagsfika, idag ett ört med honung....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0