Mors Dag


Mors Dag och Pingstdagen, en underbar dag...sol, god mat, ungar och mammor....både min mamma och så jag förståss.



Morsdagstårta hos mamma och pappa. Mina älskade föräldrar. Mammas tårta med godis på, den är mums.

Vid 14.00 kom flickorna våra  hit, sonen kommer imorgon...vi åt färkpotatis och sill, sen fläskfile och god sås, och massor av grönsaker och morötter.



Hmmm va gott.



Oj här kom visst jag med på bild också...vi flyttade provisoriskt in på verandan, den är inte riktigt klar än, men det gick inte att sitta ute i solen och äta och ute måste man ju vara när solen skiner.



Mina två döttrar, den ena mågen, för den andra var hos sin mamma...å va jag älskar att ha dem hemma hos mej.
 
Efter maten tog vi med oss tårtan och åkte upp till stugan i Gräs...satt på verandan i solen och smaskade på min tårta...den var god den också. Gubben han passade på att klippa gräset. Herre gud vad det växer.



Här ligger de mina två pigor, i soffan ute i solen uppe i Gräs. Hemma igen framemot sex, ungarna åkte hem och gubben och jag tog vår kvällstur i bilen, för att titta efter vita älgen. Ingen älg denna kvällen heller men en väldigt fin kväll.



Acksjön. Här rakt över höjden bor vi. Denna äng ner mot sjön är full av blommor, inför stundande midsommarhelg. Man får hoppas att det finns några blommor kvar till den helgen.


Lupinerna kommer nog iallafall vara kvar, de kommer och går nu i säkert 2 månader. Just vid denna ängen är det lupiner i en massa olika färger. Väldigt vacker.




Den här huggormen var det enda djur vi såg ikväll, och den var död, överkörd....Huu jag ryser när jag ser en orm, bland det värsta jag vet...ja vi såg förståss 4 rådjur och en älg kalv också men det hör ju till vanligheterna när man bor så här som vi gör...och så satt vår igelkott på gården när vi kom hem, snart är det dax att föda ungarna, hon är så tjock och grann nu.



Hon har bott här i många år, under vår veranda, när det är dax att föda så går hon upp till grannen och får ungarna i stallet bland massor av fin halm.

Nu dax för snarklåda...imorgon jobb, sen kommer sonen Karl, Lina min dotter med kille och vi skall grilla...mys imorgon igen alltså. Ha det gott alla där ute.

Jo förresten, vet ni vad jag fick i morsdagspresent, jo ett stort olivträd, den skall få stå inne på vår nya veranda när den blir klar...tack goa ungar för den fina presenten, alldeles perfekt.


Kommentarer
Postat av: Inga M

Mysigt firande har Ni haft! Alltid roligt att se bilder från det, man blir varm inombords. Jag tror att ormarna har vaknat till i värmen. Vi hade ju en i hundgården igår, hos Oskar och Jazz. Oskar anföll hela tiden och ormen låg i anfallställning, Jazz var lite mer försiktig. Men taxar när nog lite tuffare än stövare. Det gick bra i alla fall, ingen blev biten.

2009-05-31 @ 22:13:51
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ingela

Bilden över Acksjön den ser jag från Mamma & Pappas hus när jag är hemma. Kram Ingela

2009-06-01 @ 19:03:57
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com/
Postat av: Ninni

Ni ser ut som om ni haft en fin helg..själv har jag inte fått nån tårta men det kvittar!



Ha det gott..kramen

2009-06-01 @ 19:34:34
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: ejmis

Så mysig dag ni haft =)

Ser fram emot bilder på igelkottungar sen...du får gärna skicka en kotte eller två till mig för här har vi inte några ;)

2009-06-01 @ 20:15:34
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0