Pensionärskuvösen


Idag har hänt en hel del på verandabygget.  Snickaren kom runt lunch och var kvar några timmar. När proffs kommer då händer det saker. Nu klarar gubben sig själv och imorgon kommer det att köpas plåt till tak och det andra som nu fattas, sen är det mitt arbete kvar, målningen. Hade ju varit bra om det var gjort före kanske men som vanligt så ligger jag efter...



Först skulle det gamla taket av...det skall höjas lite och då lägger vi på nytt på en gång, på andra verandan kommer det ju vara samma sort och det är bra om det stämmer i färg.



Här ser ni hur det ser ut idag, takplanken också på plats, jag tror detta kommer bli super bra. Sen skall samma staket på som på den andra verandan men med hård plast på insidan för att det skall vara lite värme.

Middag blev det också idag...klyftpotatis med morötter och broccoli i ugnen. Till det hemgjorda hamburgare. mums va gott det var.



Färggrant och gott....



Biffar gjorda på älg/nötfärs...Inga köpebiffar här så länge jag själv har färs i boxen.

Nu ikväll har jag varit till kyrkogården och planterat penseer på gravarna. Brukar annars göra detta till Valborg men hade inte fått tag på blommor förrän idag...bättre sent än aldrig heter det väl.

Nu har jag blivit utlovad massage av gubben, det tackar jag och tar emot...skall väl vara snäll och ge hans onda axlar en duvning också sen. Ha det gott....

Kommentarer
Postat av: Mari

Vad bra det blir..har hört att det bankats där uppe hos er och blev nyfiken.

Ja visst driver det på när man får hjälp.

Hoppas att helgen har varit bra trots saknaden.

Kram från grannkärringa

2009-05-03 @ 20:20:35
URL: http://molkommajsan.blogg.se/
Postat av: carola

hittade hit via goa mias blogg...



Åh sånt fint hus ni har..Själv har jag sagt att jag måste ta mig till Mia och Molkom, se hur dom har det i sin lilla stuga:)



kram och sussa sött

2009-05-03 @ 22:16:37
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Mia

Tänk jag tror du kommer att bo i kuvösen sen när den är klar, jag är lite avundsjuk. Men vi har ett annat bygge på gång, som snart kommer ut på bloggen men jag väntar ett tag så det går att se vad vi håller på med. Blev du lite nyfiken nu :)

2009-05-04 @ 08:39:36
URL: http://miaimolkom.blogg.se/
Postat av: Lina

Först nu när jag fick se hur det kommer bli, så tror jag att det kommer bli bra. Jag tyckte först att ni bara skulle förstöra vårt fina lilla hus med att bygga ut, men det blir nog riktigt bra, och den lär ju bli välanvänd!



Nu blev jag också nyfiken Mia! hihi

2009-05-04 @ 09:37:45
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: Lizaloop

Å nej beklagar verkligen (har haft fullt upp och inte alls läst många bloggar på ett tag)

Jättetråkigt med Ville, bara 3 år. Usch usch det är inte roligt när husdjur dör, man fäster sig ju så otroligt mycket vid dem.

Å du, utbyggnaden ser ut att bli superbra!!

Kram kram!

2009-05-04 @ 10:34:23
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Anki

Ja, det kommer att bli så tjusigt när det blir klart



Ha en bra dag

Kram

2009-05-04 @ 11:25:49
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Anonym

ja,du sliter väl ut din gubbe snart :)

2009-05-04 @ 17:12:39
Postat av: Ingela

Så härligt det ser ut, det är upp mot Ann-Sofie va?

Kul att det blir färdigt nu till sommaren. Kram

2009-05-04 @ 17:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0