Pingst


Pingst, hänryckningens tid....för 25 år sedan gifte jag med på pingstafton med den underbaraste mannen som finns...jag är fortfarande kär i honom och blir både glad och pirrig när han tittar på mej, min Peter.
Det året vi gifte oss var pingst 9 juni, så vi har två dgara att fira...mysigt...både pingstafton och 9 juni.
Samtidigt döpte vi vår mellandotter Lina, och jag kommer ihåg att stora dottern Frida och jag var till frissan på morgonen och gjorde oss fina.
Bröllopet var i Nyeds kyrka och denna dagen var kall och blåsig, lite regn hängde i luften, men vem kände det en sådan dag. Festen hade vi här hemma hos oss ute i trädgården, vi hade ett jättetält som vi hade dukat i, så regnet gjorde inget.
Mamma och svärmor hade stått en hel vecka och gjort maten. Massor av släkt och vänner firade med oss.



9 juni 1984, unga lyckliga och vackra....



Hade kämpat hårt för att komma i klänningen då jag hade fött Lina 4 månader tidigare, men det gick och jag var den vackraste bruden som fanns, tyckte Peter.



Hela familjen, dessa kort  var  tagna tidigt på morgonen hos fotografen i Karlstad.



De sötaste brudnäbbar man kunde önska sig. Frida och Lina som också döptes i sin pappas dopklänning.



Min brudbukett bestod av röda rosor och liljekonvalj som hade importerats från Holland för att de var slut för säsongen här då...

3 år senare kom han lillebror Karl...den sötaste lilla pojk man kan önska sig...

Tack för att ni är mina...jag älskar er så otroligt mycket....

Nu skall jag åka ner till min mamma och pappa för att fira min lilla mamma på Mors dag. Imorgon kommer mina ungar hit. Vi åker även till kyrkogården med en blomma, där ligger min svärmor och svärfar. Det får bli en fin bukett av liljekonvaljer och syrener, min svärmor ölskade dessa blommor.

Ha en fin pingst alla...solen skiner över hela landet  så tänk på att smörja in era kroppar så inte solen bränner upp er.


Kommentarer
Postat av: Ninni

Grattis till er vilka fina kort ser ut som ni var hos samma fotograf som vi var...Hansson eller nåt!!??



Menar du att du fick barn innan du gifte dig (fniss)



Ha en härlig kväll..kram kram

2009-05-30 @ 19:57:51
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Mia

Hur i hela..... har det gått till att så många år har gått!

Så många år sen du träffade prinsen i dit liv och barnen har blivit lika gammla som oss????

Ja det är gött, Vilka godingar till barn ni har, älskar dom alla!

2009-05-30 @ 21:59:58
URL: http://miaimolkom.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Ni var så fina sååå... Och är fortfarande såklart!!

Kram på Er!!!

2009-05-30 @ 22:35:19
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Inga M

Vilka fina kort! Ni var verkligen ett vackert brudpar! Vilken ynnest att fortfarande känna så för sin man som Du gör. Och jag antar att det är likadant för honom. Är det liljekonvaljer Du har i håret på kortet?

2009-05-30 @ 23:27:29
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Annelie

Härligt att du delar med dig =)

Hoppas dagen har varit underbar! kram

2009-05-31 @ 00:13:13
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: ewa hammar

hej kicki och peter... oj är det så många år redan..häftigt tycker jag...palle och jag har 6-årsjubileum i juni.

Vi är på väg att flytta till Värmland. Vi har tittat på en liten gård mot Högboda till. Det krävs mycket renovering men vi får se hur det går. Har läst om er hund, det är en pina när de blir sjuka. Lady fick cancer i musklerna och jag fick avliva henne i fjol. Det smärtar mig än i dag. men njut av pingst och bröllopsår. Hälsa familjen... /Ewa

2009-05-31 @ 12:44:05
Postat av: Helga

Ni är och var så fina så jag blir tårögd...

2009-06-01 @ 08:38:16
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0