Sol


Peter fick åka själv till Helsingborg...jag blev hemma, fortfarande kramp i magen och kan inte äta, då gör man inget med...vi hade ju tänkt ha det lite mysigt ikväll, gå på restaurang, ta en öl eller två...men det blir väl fler gånger.
Han åker så mycket ensam så det var även ett sällskap för honom jag skulle vara. Ja det är skit. Har försökt mej på lite blåbärssoppa idag med en skorpa, genast blev det knip...
Nu får jag längta tills han kommer hem imorgonkväll sent istället.



Häggen blommar nu för fullt, vackert men förrädiska för oss allergiker. Idag skiner solen men det blåser ordentligt.
Kravlade mej förut iväg för att hämta tidningen och jag trodde jag skulle blåsa bort.



Nån som vet vad detta är för blomma, en perenn, ser ut som förgätmigej  men lite större. Väldigt söt och näpen.




Mina Österrikiska älsklingar, edelweisen och min rosenkogel, lyckokula, min är röd och står för kärlek. Såna här kulor står i varje trädgård i österrike och inte bara en utan många i olika färger...alla färger har olika teman. Ibland har de vackra band runt om foten.



Edelweiss i full blom, så här ser den ut i augusti och denna planta kommer med från Österrike för många år sedan.
Den kommer lika fin varje år...

Nu skall jag försöka mej på en kopp tea och en skorpa och läsa tidningen till...i ryggläge....





Kommentarer
Postat av: Yeo

Fy vilken otur du har, krya på dig nu så syns vi i slutet på veckan, kram kram // Yeo

2009-05-11 @ 11:55:52
Postat av: Ingela

Krya på dig Kicki! Snygg kula, vi har varit i Österrike och sett att de har verkligen färggranna kulor i sina trädgårdar. Att färgen hade olika betydelse visste jag inte. Var kan man läsa om detta? Jag har tre kulor som jag skulle vilja veta mer om. Kram Ingela

2009-05-11 @ 12:03:42
Postat av: Anonym

Ja de hade tagit kort på hans skola och på mycket annat, det var så trevligt när de var här



Krya på dej

Kram

2009-05-11 @ 14:21:46
Postat av: Inga M

Va trist att bli sjuk istället för resa! Ha det så gott och krya på Dig nu!



Blommorna känner jag inte igen, men roligt att Du får Edelweiss att blomma här. Det trodde jag inte kunde fungera. Det är ju en alpväxt.



Häggen blommar här också. Den lär ju vara giftig och om detta påmindes vi idag när en elev tuggade på ett häggblad i samband med att barnen lekte häst på en rast. Vi märkte i alla fall inga symtom på förgiftning men vi blev lite oroliga.

2009-05-12 @ 06:15:28
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Helga

Vad fint du har med blommorna...



Hoppas du mår prima igen snart :)

2009-05-12 @ 08:57:29
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Lisbeth

Hejsan och tack för kramen! Det är en lång historia angående den hunden och gårdagen blev kaotisk tack vare idiotiska människor....Jag återkommer till detta. Jobbigt är det, trots att hunden var Sandras. Men eftersom vi bor som vi gör, blir ju alla en enda stor familj på något vis. Och det är så tomt på hennes plats i familjen. Kram kram!

2009-05-12 @ 12:14:25
URL: http://kiraangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0