En kärleksförklaring till en 30 åring


Idag Frida fyller du 30 år....jag kommer ihåg som om det vore igår denna dagen...när pappa och jag stängde dörren bakom oss och åkte till BB så tänkte jag, nu kommer vi aldrig mer att vara två....Frida du kom ut tidigt på morgonen...efter många timmar så tittade du ut, knep ihop ögonen och skrek...jisses va du skrek. Du föddes på Karlstad tidningens 100 årsdag så efter bara några timmar var det fotografer och andra kvinnor som också fått barn denna dag samlade. jag hade inte hållit i dej innan så det var med darrande armar jag stod i ´farmors blå morgonrock och log...lycklig...jag hade fått den vackraste av alla.



Suddig bild på en goding...Månaderna gick, vi kom hem, pappa och jag gick skilda vägar du och jag blev ensamma....men vi klarade oss bra. Du var med mej och vi tog tillsammans sjukvårsdutbildning, du 1 år och jag 24 år...du satt t.o.m med mej på kortet vi tog efteråt...

När du var 3 år träffade vi Peter, pappan till Lina och karl som senare blev dina syskon. Han tog till sej dej som om du vore hans, han älskade dej från första stund, du var ju min....du var med honom överallt, i skogen, på traktorn, ja där han var, där var du...

Åren har gått, vi har som sagt upplevt mycket tillsammans, både i glädje och sorg...det kan vi behålla för oss själva, du har varit stark, kämpat på och fått svar på det du trott i hela din uppväxt, att du har ADHD...du har vuxenADHD, och äntligen kan du förstå varför allt varit som det är...

Nu min älskade fyller du idag 30 år, vi skall ha stort kalaas här hemma hos oss..du skall få presenter och vi skall göra mkt kul tillsammans som jag skriver om senare....du kan ju läsa....

Kommentarer
Postat av: Anki

Jag blir alldeles rörd av din kärleksförklaring! Sitter här och gråter, faktiskt!

Hoppas att Frida får en alldeles speciell dag och det tror jag nog att ni med kärlek fixar till henne!



Jätte kramar

Tack för komplimanden förresten, men det var väl ända att ta i att jag såg ut som en 40-åring, tur att kortet var taget på avstånd, hahahahahahahah



Ha en jättebra dag

2009-11-15 @ 13:02:55
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Anette

Hej Kicki, jag får ståpäls och tårar i ögonen av det du skriver och hur fint du skriver.:)



Vilken värme:)



Hoppas ni får en toppendag!

2009-11-15 @ 13:20:45
Postat av: Anna Johansson

Jag blev också rörd av de, så fint skrivet. Grattis Frida på 30års dagen :P

2009-11-15 @ 19:44:18
URL: http://annaelisabethjohansson.blogg.se/
Postat av: Eva-Lena

Fint skrivet Kicki, det är så man får tårar i ögonen... Kommer ihåg denna tiden som om det var i går. Men tänk vad 30 år går fort och nu är våra barn vuxna. Kram.

2009-11-15 @ 20:19:51
Postat av: Elisabeth

Vilken kärleksförklaring från en liten mamma! Jag känner klumpen i halsen, och tårarna som hotar... Du berättar så så så vackert och kärleksfullt om eran lilla modiga och starka Frida... och jag kan bara säga: Tack Gud, för att Frida fick en sådan gåva i livet - en underbar mor!! Å en underbar familj...



Varm kram till dig Kicki... du finns alltid hos mig i tankarna.



Ps. Nu ska jag "gå över" och gratta Frida... din dotter som äger en styrka som få, ett mod som skulle få lejon att backa, och framförallt, och det man kan se i hennes andetag mellan raderna... hennes kärlek till sin familj.

2009-11-15 @ 22:33:28
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Inga M

Du skriver så fint om Frida och Ert liv tillsammans! Det är rörande att få ta del av Din berättelse.



Familjen är viktig för Dig och för Dina barn. Och Du har verkligen haft tur som får ha dem nära och få njuta av kontakten även sedan de har blivit vuxna. Tänk när barnbarnen börjar droppa in!

2009-11-16 @ 07:28:20
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vilken vacker kärleksförklaring, det finns ingen vackrare kärlek än den mellan mamma och barn... Det märks verkligen att dina barn är ditt allt, och jag beundrar dig för att du har lyckats få ihop en så vacker och trevlig familj som du har.



Nu får du och Peter rå om varandra extra mycket när alla barnen har flyttat hemifrån, det kan ni behöva.



Kram Hanna

2009-11-19 @ 22:04:16
URL: http://hanna-hjorth.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0