Fötterna i högläge


Så skönt det är att sitta i fotöljen med fötterna på fotpallen, i högläge. Till detta en stor kopp te med honung i.
Inte fel alls.
Det var en prestation att ta sig hem från jobbet idag, kolsvart ute med spöregn. de gick in på radion och berättade om olyckor som hände hela tiden. Jag hann nästan hem då jag hörde om en olycka 1 mil bakom mej, ja där hade jag ju nyss åkt. Man ser verkligen inget när det är så här svart och vått, det blänker överallt...och så är inte alla så duktiga på att använda reflex. Det är verkligen A och O nu. På det bussbolag jag jobbar delar vi ut till alla som kliver på bussen, reflexer...en bra livförsäkring.
Här kommer lite fakta:

Reflexbricka eller bara reflex är ett platt föremål som återger ljus. De är gjorda av ett speciellt material som gör att ljusstrålarna går tillbaka igen, reflekteras. Detta gör att reflexer syns mycket tydligt i mörker om ljuset från en strålkastare träffar dem, även på långt avstånd. Detta är ett mycket viktigt hjälpmedel som används av gångtrafikanter och andra oskyddade personer i trafiken. Reflexer ska vara på ungefär samma höjd som knäna.

En reflex är en så kallad färskvara och måste bytas ut mot en ny efter 2-3 år.

Har du inte reflex på dej så införskaffa omgående.

Ikväll kommer gubben hem från sin arbetsresa till Norge, imorgonbitti far han vidare mot Skövde....men gud så gott att få krypa bakom ryggen på honom ikväll...

Måste visa vad vi satt upp på vår pensionärskuvös....



På dagen....



Och på kvällen, ja, jag har faktiskt tänt dessa redan, det är såmörkt när jag kommer hem och detta gör livet lite ljusare faktiskt.

Nu skall jag gå och krama om gubben som kom in genom dörren...so long.


Kommentarer
Postat av: Anki

Wow så jättemýsigt och framförallt snyggt



Kram på dej

2009-11-18 @ 22:13:09
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Så stämningsfullt och vackert med adventsstjärnorna i fönstret! Å visst kan du väl tända dem redan nu... vi är väl vuxna nog att få bestämma sådant själva, eller?

Kan berätta för dig att min son Jonas hade en lysande utomhustomte ett år, stående på sin balkong ända till i maj... för han tyckte så mycket om den. Nog tyckte jag det var lite väl länge... men många tyckte också att det var väldigt kul... så kul att det blev ett reportage om det i vår lokaltidning här.



Varm kram, min vän...

2009-11-19 @ 13:18:43
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Ingela

Å jag längtar jag också,jag har inhandlat en lykta och hängt en slinga i den som jag kan tända inifrån

så mysigt. Har ni gatubelysning på gatan?

2009-11-19 @ 20:15:25
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.comh
Postat av: Anonym

Redan....???

2009-11-20 @ 21:13:55
Postat av: Anonym

Japp, allt för ljuset, här är annars ganska svart...

men de är inte alltid tända.

2009-11-21 @ 08:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0