Gungat klart...


Ja då var man hemma igen då, från en supermysig Ålandstur....så himla kul och en hel massa bra dans....har ont i ben, blodblåsor på fötterna....ja allt man skall ha efter 2 dagars vistelse på Birka paradise....



Mina godingar på Ölbåten...det var kallt kan jag lova, vi satt ute och det blåste halvstorm....



Jag och K....skål på er alla...fick ta en jäger för att hålla värmen uppe...



Utsikt från U.s och min hytt....vi bodde på 7 våningen med fönster...verkligen jätte bra hytt...här ser ni Åland..

Klockan 18 hade vi bokat bord i matsalen, vi åt en jättegod skärgårdsmeny...



Verkligen jätte gott...smörgåsbord med allt man kan tänka sig från räkor till lax och sedan kött med potatisgratäng, siller...ja allt....till det ost kex och frukter, avslutning kaffe med tårta och glass, blandning, jaaa men så gott..

Hamnade i hytten där vi gjorde oss iordning för dansen, samt tittade på hockeymatchen....sånt får man inte missa...



Här sitter vi klara..glada och förväntansfulla inför kvällen...



Mina favoriter Blender spelade tillsammans med Junix...det var en jättebra kväll, väldigt mycket dans...och väldigt gungigt...oj, ett tag var det inte lätt att dansa, alla åkte med vågorna från ena till andra sidan....jag har ett antal blodblåsor på tårna efter några stilettklackar och herrskor....jag dansar ju i buggskor med lite klack och de är inte så tjocka i skinnet så aj vad det gör ont att bli trampad...



Måste visa,,,så här ser min fot ut när jag är på dans....bra snurr i dessa kan jag lova...



En sån här brukar jag alltid avsluta med,,efter klockan tolv är det bara vatten som gäller...skall man dansa så kan man inte vara berusad...det blir man av bra dans...



Efter en lång och god frukost hann vi med att handla i taxfree...alltid finner man något att inhandla...här är vi på wiskeyavdelningen..sen raka vägen till dansen igen som startade kl 12 med junix 1,5 timme sen Blender den sista tiden fram till vi la till i Stockholm vid 15.45...



Utanför vårt hyttfönster ser ni Mariehamn försvinna..nu har jag uppfyllt min kvot på motion för denna veckan..

Tack ni mina goa vänner för denna resa...hoppas vi snart är iväg igen....och tack Ulrika för att jag fick låna bilder av dej till att lägga ut på bloggen...

Idag en slapp dag...har städat lite, tvättat några maskiner, löst melodikrysset med Ulrika...lagat lite mat. Gubben jagar älg. Kommer han hem i tid så åker vi ner till pappa och firar honom på Farsdag.  Imorgon kommer ungarna hit på middag, då vankas älgfärsbiffar med trattkantarellsås....gott va.






Kommentarer
Postat av: Anki

Ja, ni verkade ha haft trevligt



Kram

2009-11-07 @ 14:46:50
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Kristina

Hejsan! Ja, va roligt vi hade. Det gungade vewkligen ute på havet på flera sätt. Tack för en trevlig resa!!!! kramizar Kristina

2009-11-07 @ 23:34:13
URL: http://stugliv.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Tack själv gumman!!! Lika trevligt och mysigt som vanligt... Ja, det gungade ordenligt där ett tag, kul att se när alla på dansgolvet var ena stunden på ena sidan och sen förflyttade sig till andra. Men det var inte så kul när man var mitt i... Så en och annan tramp på fötterna fick man ju. Men men, sånt får man räkna med. Kallt på ölbåten??? Hmmm jaaaa, inte var dag man sitter ute i November och dricker kall cider med vantar på!!! Haha... Kul hade vi, och ännu en resa man inte glömmer!! Tack än en gång!!! Krrram!!

2009-11-07 @ 23:46:07
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Lizaloopo

härligt, jag har oxå varit borta i helgen, på spa, underbart. har redan bestämt att det blir ett nytt besök dit i januari :)

2009-11-08 @ 16:41:50
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: ejmis

Verkar ha varit en trevlig resa =)

2009-11-09 @ 14:11:50
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0