Paketleken



Många frågar hur paketleken går till, jag skall försöka berätta...hur vi gör...



Varje person köper paket, vi brukar köpa 2 per man, för ca 50 kr paketet...lägger paketen i mitten av bordet. Kastar 2 tärningar och när man får två lika på tärningen får man välja ett paket. När paketen är slut kan en del sitta med flera paket och några kanske inga fått...man plockar av papperet av paketen sen startar man på nytt. En sätter äggklocka eller ställer tid på telefon, vi brukar ha ca 25-30 min ...man fortsätter med tärningarna lika som tidigare...när man får lika får man ta ett paket av en annan, detta kan bli mycket stoj och skratt och alla sliter mellan paketen, något blir ett populärt paket som alla vill ha...när klockan ringer så får man behålla det man har framför sig....

Hoppas ni förstår vad jag menar annars får ni säga till så förklarar jag bättre. Gubben och jag hade tur detta år, vi fick behålla 5 paket...


Kommentarer
Postat av: Borthy

Ni är lite galna ni :-) Men ni verkar alltid ha så roligt! Fortsätt med det! kram

2009-11-23 @ 06:24:21
URL: http://borthy.blogg.se/
Postat av: Borthy

Ni är lite galna ni :-) Men ni verkar alltid ha så roligt! Fortsätt med det! kram

2009-11-23 @ 06:24:26
URL: http://borthy.blogg.se/
Postat av: ejmis

Låter roligt =)

2009-11-23 @ 07:32:02
Postat av: Lina

Ja den där leken är så himla rolig. Man blir ju som galen när man ska ta paket av varandra ;) haha

2009-11-23 @ 21:43:06
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0