Solen sken i 3 timmar


3 timmar var lampan tänd idag...å herre gud va ljust det blev. Passade på att ta en nypa luft, gick till postlådan. den ligger en bit bort så jag drog ner så mycket av den nyttiga luften jag kunde. Blåsorna i gommen är bättre idag, imorse kunde jag knappt svälja för blåsornas skull, och absolut inte få något varmt på dem...aj va ont det gjorde...fick alltså snällt stanna hemma idag också. Men vem är inte gladare än jag just nu då jag för en stund sedan kunde dricka te utan problem...känns som svullnaden i gommen även är på väg bort. Halsen på höger sida känns fortfarande men den uthärdar jag...
Pratade med en kollega till mej igår och hennes dotter hade precis haft det samma, ont i halsen och blåsor i gommen...ja det är väl en virus eftersom de nu är på väg bort utan hjälp av mediciner. Mamma sa alltid när vi var små, gurgla er med saltvatten, det hjälper, men herre gud det gjorde ju så ont när jag nu provade så det avstår jag nog från fler gånger....jag har istället gurglat mej med wiskey på kvällen, ja inte har jag spottat ut det utan svalde det också....
Som sagt nu börjar jag kunna äta och dricka så då går jag till jobbet imorgon också.



På väg till postlådan idag, ja här kan ni se insjöarna som börjat bli på våra lervägar. Denna tiden önskade man att man hade asfalt direkt från huset. Men ni ser solen där nere på gärdet....underbart...
ikväll skall jag försöka få fram mina adventsljusstakar. Om jag nu skall jobba fram till helgen så passar jag på nu...jag är ju aldrig hemma förrän vid 18 tiden och då är jag trött....nu har jag ju vilat några dagar så ikväll skall jag nog orka...

Idag är det den 24, bara 1 månad kvar till jul och det är idag 7 månader sedan villepille försvann från oss.
Imorgonbitti skall Lina och Daniel på ultraljud, spännande....se hennes blogg   http://www.lhlettenstrom.blogspot.com



Baksidan av huset...på väg till postlådan



Hemma igen, ja denna årstid gör verkligen bara allt grått och tråkigt...tänk när det är vår eller sommar..underbara grönska....



Detta kort sedan början av september,,,ser ni skillnaden på 2,5 månader. Här är fortfarande grönt och fint.

Nej nu skall jag försöka få i mej någon mat...makaroner kanske, de trillar lätt ner i halsen...so long...

 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Nu får du krya på dig ordentligt. Jag blev inspirerad av att se dina adventsstjärnor i uterummet så jag plockade fram mina, de lyser redan så fint. Kram på dig

2009-11-24 @ 20:28:53
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.comh
Postat av: Mia

Hm, gurgla sig med bakterie wiskey och sen svälja det. Kan bli blåsor både i hals och mage :)

Hoppas du kryar på dig fort.

Kram

2009-11-25 @ 06:43:13
URL: http://miaimolkom.blogg.se/
Postat av: Ninni

Usch är du dålig.fast nu verkar det ju vända!



Blåsor fick jag väldigt ofta när jag var barn...gjorde så jäkla ont.



Ska du bli mormor?? Kramen

2009-11-25 @ 13:25:54
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0