Återvinning


Vaknade idag till en kall, frostig dag....men solig och vacker. Gubben skulle upp till Gräs och skjuta inför älgjakten. Åt gröt tillsammans och läste tidningen, skönt med lugnet på helgmorgonen då det alltid under veckan är jäkt på morgonen.
När gubben hade åkt så började jag röja här lite, har fått ont i min rygg så det går inte så snabbt...vet inte vad jag gjort men det sitter i ryggslutet. Bäst att vara försiktig och böja på knäna ordentligt.

Fick blommor förrra helgen av Lina och Daniel då de var här och åt, de var nu lite lessna men det går att återvinna en del av dem.




Jag har den lilla krukan som ni ser på diskbänken, den har en rundel i mitten som man kan stoppa i blommor, väldigt bra....den brukar jag göra fin varje helg av blommor som blivit lite trötta under veckan.




Så här fint kan det bli...detta är ju verkligen återvinning, nu har jag fint en vecka till på köksbordet.

Ja va skall hända idag då tro. jo kl 14.00 skall vi vara nere på loppis, det är gubben och jag som skall sköta det denna dag. Alltid lika roligt, och man träffar en massa med människor för det är väldigt populärt vårt loppis.
Ikväll är det sen höstfest här i grannbyn men för första gången avstår vi från det, man orkar inte vara med på allt. Vi är ju inte hemma från loppis förrän vid 18 tiden så det blir för stressigt, åker istället hem och slappar i fotöljen och sen vid 19.30 är det ju tv sändning från vm i dans där sonen är med, njuta av fin dans och musik och kanske kan man få se en skymt av Karl och Sofie.
Imorgon skall jag på symöte...haha...vi skall träffas inne hos syrran i stan för att först springa på stan sen fika och lite mat inne hos henne men en god film till....hoppas vi blir alla denna gången också. Tone från Norge kanske skulle kunna komma också.

Nu melodikrysset....och kaffet, den tredje koppen.


Kommentarer
Postat av: Ninni





Ja visst kan det vara värt att må lite urkigt efter en trevlig kväll, men jag drack inte speciellt mycket men det var nog lite klent med mat!



Ha en fin dag..kram på dig



Blommorna blev ju jättefina i den där lilla grejen var har du fått tag på den??

2009-10-10 @ 11:59:06
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ninni

Såg på dansen igår...åhh va dom var duktiga en fröjd att titta på!



Var dina barn med?? kram kram

2009-10-11 @ 09:15:46
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Inga M

Så där ska jag naturligtvis göra med blommorna som står här i en vas och sjunger på sista versen, ja eller hur man ska uttrycka det. De är för fina för att slänga men ändå lite bedagade. Man kan klippa av blommorna och lägga i vattenskål! Tack för tips!

2009-10-11 @ 22:01:18
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0