Höstbestyr


Idag har jag varit ute mest hela dagen, jag har försökt att ta vara på så mycket löv som möjligt då det finns miljoner lönnlöv på denna gård. Vi har två stora lönnar som är mycket vackra på sommaren, men på hösten så avskyr jag dem....de ger mej för mycket jobb..




Högar med löv överallt...nu är det gubbbens arbete kvar, han tar dem i skopan och kör dem till skogen. De som ligger på gräsmattan de tar jag gräsklipparen på.



Här har jag kört över gräsmattan, se så fint och rent det blev. Löven blir som gödning och här tycker maskarna om att vara.



Sen har jag börjat att klippa ner buskar och stora blommor....men nu är orken totalt slut. Jag är bättre i halsen idag men hur jag är i ryggen imorgon det törs jag inte ens tänka på.

Gubben kom hem vid 1 tiden, han hade varit upp till Gräs idag igen, klockan 08.00 skulle de träffas där för att ta vara på älgköttet...jag hade maten klar och vi åt kött och potatis...gissa vad för kött... haha...mycket gott.
Sen beslöt vi att köttbaljan fick stå till kvällen så vi gick ut igen och fortsatte. Jag med plantering av ljung och han satt in dörren på kuvösen, nu snart är det klart och det blir så himla bra...nu är det bara katten vi skall lära att gå in en separat ingång, en sk kattlucka....han vill gärna vara här ute på nätterna.




Visst blir det bra...nu är det bara lite finlir kvar...sen skall jag flytta in....och göra fint.



Mitt vackra hem...älskar denna fina snickarglädje som pryder huset.




Titta va fint jag gjort på Villes grav idag, det är nu 6 månader sedan han avled...det är lika jobbigt fortfarande när jag sitter där, tänk att man kan sörja så. Ja honom glömmer jag aldrig...älskade villepille...

Nej nu skall vi börja med älgköttet så vi får ta kvällen någon gång.  Vi skall ta varsit glas vin, för att fira att kuvösen är klar och att veckans älgjakt gått bra....


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Här behövs egentligen inte några ord... för jag förstår ju hur mycket du saknar och längtar... men jag ville bara säga att du har gjort så fint på Villes grav.

Han ser nog det däruppe i himlen... är jag säker på!



Sov så gott, min vän...

2009-10-20 @ 22:28:51
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

... och så glömde jag säga... vilket underbart fint hus ni har, med snickarglädje och allt!

Jag förstår att du njuter att gå inne där och mysa med gubben din...



Varm godnattkram, min vän...

2009-10-20 @ 22:31:41
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0