Jag blir så trött....


Sitter här i stugan, alldeles själv, ja det går verkligen ingen nöd på mej, jag har varmt, ved inne, varmvatten i kran och mat i kylskåpet....men jag har också fått jätteont i halsen inatt...kan nästan säga när det började...vaknade av att jag var helt slemmig vid 03.47...och ont i hö öra och hals...drack lite vatten och somnade om, klockan ringde 06.00...älgjakt....7 grader kallt ute och fortfarande ont i halsen...nej sa gubben, du skall inte sitta ute still en hel dag när du har så ont...det skulle nämligen vara stordrevet idag, då sitter man på samma ställe hela dagen...iallafall här där gubben jagar. Jag har en sån där sjukdomskänsla i kroppen, fattar ni vad jag menar. Som att jag skall bli brakförkyld....igen.....ja vi har gått om varandra på jobbet med att vara förkylda i etapper, förra veckan var min kollega dålig......det är ju tur nu då att jag sitter här och inte kan smitta någon, vi måste verkligen bli av med skiten...
Men detta hade jag inte planerat för, lediga dagar nu och älgjakten är ju bara denna tid på året. Har jag tur så skjuts det inte klart denna vecka, då blir det helgjakter framöver. Ja man råder inte över dessa baciller...nu får man bara hoppas att det går över lika snabbt som det började...



Jag har ju ändå full kontroll på vad som händer i skogen, så här ser det ut hos mej just nu...jaktradion på bordet, rosor till min älskade och datorn, kaffekoppen sotd just vid korttillfället på diskbänken.
Rosorna fick gubben igår när han kom hit, han hade kopplat in varmvattensberedaren till köket, om ni visste vilken skön känsla det var att diska i varmvatten, annars värmer jag i vattenkokaren...men att bara vrida på kranen, ja det var verkligen värt dessa rosor...lite uppmuntran till den jag älskar över allt annat.



Så här ser det ut här idag utöver Grässjön....vackert som bara den.

Ha en fin dag alla....

Kommentarer
Postat av: Lena

Stackars dig du får kurera dig med pressad citron och apelsin blandat med riven ingefära

echinagard är också bra att ta direkt man känner av en förkylning

hoppas du piggar på dig

2009-10-15 @ 12:02:31
Postat av: Anki

ja det var ett elände, Gulligt klart du måste visa din uppskattning till gubben



Kram

2009-10-15 @ 14:36:51
URL: http://metrobloggen.se/RINKAN
Postat av: kicki

Lena: Tack för tipsen...hade bara clementiner här men det har jag ätit nu 3 st....sura som citron...

har tea med citron och ingefära, och honung i...nu är det bara är hoppas...kramen

2009-10-15 @ 15:00:03
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se/
Postat av: Mötley Annika

Krya på dej vännen , fina bilder som alltid jag kom hem från stockholm idag har varit i globen och sett FLEETWOOD MAC helt underbart ! kram

2009-10-15 @ 17:13:44
URL: http://motleycrue.blogg.se/
Postat av: EVA

Bara du inte fått baconfebern...

Här i Piteå har den börjat härja, men tack och lov så börjar vaccineringarna till veckan, så jag lär vara först på plats !



Ha en härlig helg !

***

KRAAAM EVA



PS ! Tävling hos mig...

2009-10-16 @ 00:10:49
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Inga M

Fnissar lite när jag ser att gubben lämnat jaktradio på bordet. Så är det här också. Han har en gammal stor svart Shinwa eller nåt heter den. Den slår han på på rätt kanal så jag kan höra jaktlagets konversation, åtminstone när de är i närheten här.



Trist att Du ligger med förkylning. Jag har också haft snuva som kommit och gått ett par veckor. Försöker tänka positivt att man tydligen inte får svininfluensa medan man är vanligt förkyld för kroppen tar virusinfektioner en i taget. Men vaccination lär dröja för min del. Riskgrupperna + vårdpersonal ska vaccineras här nästa vecka, nu under älgjakten fungerar ju inget här. Och jag lär inte höra till vare sig riskgrupper eller vårdpersonal. Det är bara att sprita på och hålla tummarna. Gubben skojar och säger att jag gott kan börja sprita lite invändigt också för säkerhets skull men så långt har det inte gått än :-)

2009-10-16 @ 07:25:16
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0