Lördag och halva söndag....


Vi åkte upp till stugan gubben och jag strax efter lunch på lördag, middagen bestod av öring, potatis och en god fisksås...det smakade gott det kan jag lova, fisken den var upptagen på Hardangervidda när gubben var där och jagade...ja inte fisk då förståss....hmmm...
Fick inget kort på maten, synd för det är underbart vacker färg på fisken och jag brukar helsteka den i ugnen med mycket dill och smör...




Väl uppe i stugan började gubben med varmvattensberedaren, nu skalll den kopplas in så att vi får varmvatten till älgjakten....




Jag ägnade mej med att elda, läsa...mysa och må himla gott....älskar att vara här uppe i stugan för man kopplar av till hundra procent....man går ner i varv och bara är.....tv stod på för det var hockey...fbk spelade och jag måste ha ett öga på det också.

Kollade på Körslaget, ett bra och underhållande program som skall bli kul att följa framöver på lördagskvällarna.
Somnade gott i bäddsoffan och vaknade utvilad 8 timmar senare....skönt.

Vid 10 tiden åkte vi till syrran och svågern i Pardis, vi skulle ta upp bryggan och sätta in en ny dörr tillsammans...
Svinkallt och blåsigt men med vår rutin tillsammans så gjorde vi detta i ett nafs...




Gubben han hade tur som hade de höga gummistövlarna på sej men svågern han fick klä av sig då stövlarna inte räckte till, stackarn....kan lova att vattnet var kallt....




På väg hem, här går de svågrarna med varsin handduk i handen....dessa grabbar de har behov av varandra och tycker mycket om varann.




Dörren kom på plats och sen åkte vi hemöver, ungarna skulle komma på middag, älgstek med kantarellsås stod på menyn...mums...återkommer med kvällens bilder lite senare.



Kommentarer
Postat av: EVA

Åhhh vilken härlig myshelg ni haft...trots lite kallvatten här och där...hihi !

Här spöregnar det idag...hösten är verkligen här, men det lovas sol imorrn så jag hoppas på det !



***

KRAAAM EVA

2009-10-04 @ 15:31:39
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0