Mammas mat



Hemma sent igår från mannekängen...det var väldigt trevligt och uppskattat. Mannekängerna skötte sig exemplariskt och höll ett hårt tempo, herre gud de skulle byta till 5 olika kläduppsättningar och de är inte unga, den ena kvinnan är 80 år. Ja det var som sagt mycket uppskattat av alla som var där, syrran och jag fick varsin orkide, min älsklingsblomma, hur kunde de veta. Orkiden heter samurajkrigare.


 

Visst ser den ut som en krigare, mycket vacker....

Idag åkte jag ner till mamma och pappa på fm för att hjälpa dem med gardiner som skulle upp, vi bestämde även att jag skulle äta med dem, det skulle bli lever....mammas lever, den är så god....hon vet att jag älskar det så då blir det fest...




Visst ser det väl smaskigt ut...eller tycker ni kanske inte om lever.




Min tallrik, välfylld...syrran på klädaffären kom också, hon älskar också lever, våra gubbar tycker inte om det så därför passar vi på då mamma bjuder oss.

Ikväll skall syrran och svågern sova över hos oss, de åker tidigt imorgonbitti till sin stuga och vi far iväg till vår.
Skall göra Flygande Jakop till kvällen, lättvindigt och gott...har dukat och gjort fint i matsalen.




Här är det bara att sätta sig till bords, efter maten blir det Idol....och glass....

Härlig fredagkväll på er alla.................


Kommentarer
Postat av: Inga M

Kul att se en så vacker dukning! Det där med lever kan jag tänka mig att avstå ifrån, smaken är ju speciell, men Flygande Jakob är inte fel.

2009-10-02 @ 22:50:03
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: tussegumman

önskar dig en fin helg/Kramar Tussegumman

2009-10-03 @ 11:05:59
URL: http://tussegumman.blogspot.se
Postat av: Ninni

Mmm jag älskar lever men jag tillagar den inte så!

Jag gör levergryta, steker lever ihop med bacon och lök sen får det puttra ihop med kryddor och grädde.



Vilket fint dukat bord..ha en härlig helg...kramen



PS inga kort från modevisningen? DS

2009-10-03 @ 13:52:58
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ingela

Tack och hoppas på att det blev en trevlig fredagskväll för er- just nu är det lördagskväll för oss. maken har gått till sängs, han lovad att värma upp min säng, syrran sitter och sover men om jag frågor vilar hon bara och sonen sitter bredvid med sin dator. Mors på tv, snart go natt!!!

2009-10-03 @ 22:12:13
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com
Postat av: Lucas

Vad hungrig jag blev, dags för en tallrik gröt. Lever gillade jag! Men nu har jag svårt för det! Beror nog på att jag jobbat för mycket bakom köttdisken. Men leverbiff med gräddsås potatis och lingonsylt mums.. nej gröt var det visst! Sköt om dig!

2009-10-04 @ 11:03:51
URL: http://lucas1962.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0