Måste bara få visa...


Igår när jag kom hem från "symötet" så hade gubben satt upp fönstrena på kuvösen. Gissa om jag blev glad....det blir så fint.




Kuvösen från utsidan....ikväll sätter han upp fönstret på sidan och ev den stora dörren som skall vara där också.
Ja han kom hem från Gräs ikväll, han ville sova hemma hos mig, hmmmmm.....ja, jag blev jätte glad.




Kuvösen från insidan, skivorna är tjocka playwood, de skall jag måla röda, eller vita, har inte bestämt mig....vad tycker ni?
Sen skall innertaket in med spottar i, en matta på golvet som är gummerad på baksidan och skall täcka hela golvet...Visst blir det bra?



Så här såg det ut nu ikväll när gubben satt in sidofönstret...nu har han bara kvar dörren...




Här skall dörren sitta. Här inne kommer det bli så skönt sen....och jag skall göra det så fint.

Ja i älgskogen då....inte ett djur fällt idag, de har sett flera stycken men de har inte varit tillräckligt nära. jag jobbar även imorgon sen skall jag ha semester och vara med....de kanske spar djurena tills dess.

Titta vad jag smugit in i gubbens smörgåslåda för morgondages älgjakt...han älskar Geisha...och nu har den kommit ut i rulle...lätt och bra, kanske att det prasslar för mycket, men han kommer garanterat inte att orka motstå den...




Ha en fin kväll alla....det skall jag ha...


Kommentarer
Postat av: anton

tycker skivorna skall bli vita :)

2009-10-12 @ 19:22:57
Postat av: kicki

Anton: Ja det lutar nog åt vita...blir nog snyggast och blir då som ett enhetligt rum...

2009-10-12 @ 19:36:57
Postat av: Inga M

Jag håller också på vitt. Det brukar bli ljust och fint i uterum. Här kommer Ni att få många trevliga stunder med gott att äta och dricka och njuta av fina kvällar.



Jag kollade på dansen i det andra inlägget. De är ju riktiga artister! Helt fantastiskt! Du måste vara jättestolt mamma. Men jag antar att hjärtat klappar en del när Du ser dem dansa. Tänk om de ramlar på riktigt.

2009-10-13 @ 07:15:41
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ninni

Där kommer ni kunna tillbringa många härliga kvällar!



Rött lät läckert...Va snäll du är mot gubben..kram på dig

2009-10-13 @ 20:04:16
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Anki

Jättefint blev det, Kicki! Kanooooon!



Kram

2009-10-13 @ 23:53:14
URL: http://metrobloggen.se/RINKAN
Postat av: helga

Jättefint :)

2009-10-14 @ 12:44:47
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: carola

Hej Kicki. Jag tycker att du ska måla vitt. Det blir ljust och fint samt ger en ren känsla med rymd i rummet. Det ska kännas lätt och behagligt att sitta där. Helt underbart med ett sådant utrymme är så jätte nöjd med min. Kram Carola

2009-10-16 @ 20:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0