Stövelköpet klart


Idag efter melodikrysset stack jag en snabbsväng in till Karlstad...vill ju så gärna ha dessa stövlar. Jag sprang runt ett tag och kollade på dem jag visade på bild igår men de var inte vad jag trodde. Jag har ju så himla tjocka vader så jag kan inte ha vad som helt, nu ville jag ju även ha några som jag kan ha byxorna nerstuckna i.
På Foot News fann jag dessa, jag fastnade direkt för dem...och de passade. Blir nog snygga även till tjocka ribbade strumpor och kjol eller jeans.




Så här ser de ut på...



Här har jag stretchjeans till, svarta. Ja va tror ni...kommer jag bli nöjd eller....

Åkte sen förbi fiskbilen för att köpa lite fisk och räkor....har en god vän som bor nere på västkusten hon sa till mej igår när vi pratades vid att hon ätit massor av skaldjur, gissa om jag blev sugen så idag blev det torsk till middag
..och räkor till kvällen.



Här steker jag egna fiskpinnar av torsken. Till det potatismos.



Kan lova att det var gott, men bor man på västkusten får man ju sån fisk som är nyupptagen menas hit har han blivit transporterad i många mil först.  Anette, jag kommer till dej någon gång och äter....



Dessa godsaker blev det 1 kg av. De skall ätas till körslaget ikväll med sallad och baguette. Ja det blir säkert en kall öl också till.

Nu skall vi ladda för hockeyn som börjar om en timme...sticker ner en sväng till klubblokalen i Tidafors...vi hinner väl med 2 perioder innan vi skall hem igen. Heja FBK....




Kommentarer
Postat av: Lina

De blir ju jättebra de stövlarna. Skönt att du är nöjd!

Åååååå va gott det såg ut med stekt fisk. Mmmm!!!

2009-10-24 @ 17:47:32
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Allting pryder en skönhet! Så snygga skor... och jag hoppas att du kommer att trivas med dem!



Föräldrar brukar säga när barnen växer upp, och får med sig alla de viktiga egenskaper de behöver för att växa: "ja, nånting måste vi ju ha gjort rätt!"

I det måste jag bara få säga... du och din gubbe måste ha gjort mycket mycket rätt... för jag läste nyss på Fridas blogg... å vilken tjej!! Jag är verkligen så stum av beundran... att med sådant mod, sådan styrka berätta om sitt bokstavsliv... och med den underbara förmågan att förmedla sina ord... ja, du vet, som jag säger... jag blir stum!

Hon borde skriva en bok... och jag gissar att det är många många många som skulle stå i kö för den!!



Varm kram..



Ps. Ska skriva till henne sen... och tacka för hennes mod att dela sitt liv med mig! Hon är bara att beundra...

2009-10-24 @ 18:53:51
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Frida

Fina stövlar mammsen!!

Läste precis dina komentarer som du sa, å...

ELISABETH: Just för stunden är jag rätt hormonfull eller nåt, för än en gång, sitter jag här me gråt i ögonen.. Jag blir rörd varje gång nån säger nåt fint till mig, med detta va verkligen nåt extra... Jag känner inte dig, å du känner inte mig, men dina ord värmer mig otroligt, jag är som mamma har svårt att säga nåt pos om mig själv... men jag borde kanske ta åt mig av att du tycker det är intressant, för faktiskt är du inte den enda som sagt till mig att jag borde skriva en bok för jag skriver bra å berättande om vad som sker...För mig har tanken slagit mig men jag va ju inte direkt bra på svenskan i skolan så, detta har mer eller mindre blivit ett slags bollplank för mig, för att bespara mig själv å min omgivning för att slippa lyssna på mitt upprepade "band", för det känns som om allt jag säger har jag redan sagt tusentals gånger... Men tydligen finns det folk där ute som hittat mig å min berättelse, jag är inte unik på nåt sätt men livet jag levt, trots mina unga år har innehållt extemt mycket, jag tror knappast att många hinner gå igenom allt detta under sina levnadsår, för jag har varit rätt bra på å straffa mig själv, för att dempa all ångest... Men än en gång TACK!! För dig å ditt fina brev så har jag nu samlat nog me tankar om mitt nästa inlägg och jag ska nu verkligen berätta mer om vad som sker i hjärnan :) och vad jag förstod på mamma så lever du med en sjuk man och jag ska direkt lägga in dig bland mina favoriter och läsa igenom vad du skriver, för allt detta som händer i hjärnan som vi inte kan styra över är så in i helvete intressant, (sorry nu svor jag...) Tack än en gång, nästa inlägg är för dig :)

STOR kram Frida

2009-10-24 @ 21:00:51
Postat av: Ulrika

Det var fina stövlar! Kickistövlar!! Passar dig som "handsken". Såg gott ut med "kicki-mos"... =)Kramis!!

2009-10-24 @ 21:40:11
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0