Fullmånen är här


Å herre gud, jag mår så himla dåligt varje månad som månen är full...




Jag sover dåligt, kroppen är alldeles nervig, jag blir grinig och lättirriterad, gråtmild....ja helt enkelt mångalen. Vill helst bara dra något gammalt över mej och inte gå upp ur sängen dessa dagar. Det blir bara värre och värre varje månad.
Är det någon som känner igen sig...skönt om man inte behöver vara ensam om detta...väntar bara på att jag skall börja yla som vargen snart också. Tur att gubben är borta annars skulle han nog få ett bett i halsen...nej fy va illa det låter. Men jag mår verkligen skit dessa dagar.
Dagen går bra men så fort det blir kväll och mörkt, då kommer det, oron i kroppen...

Har inte ens orkat ta mig för att gå till skogen idag, när jag kom hem från stan med mamma så gick luften ur mig...gjorde lite mat och sen la jag mig, på soffa....och här ligger jag än...nej fy vilken skit....bort med fullmånen...






Kommentarer
Postat av: Mia

Födda under samma måne och samma besvär. Tur vi har tålmodiga gubbar som klarar av oss under dessa nätter.

Leif brukar stoppa in mig i en konstig bur med galler och en silverkula i ena näven och bössan i andra :)

2009-09-03 @ 18:46:38
Postat av: Lisbeth

Jaaadå. Jag känner av eländet åtminstone ett dygn innan den är full. Vilket den syns eller inte. Totalt folkilsken och sen är det sömnlöshet och sv ettningar nätterna igenom. Underbart! Kram!

2009-09-03 @ 19:21:28
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Anki

Jag blir fullkomligt tossig jag, fnittrig och halvgalen ingen surkärring alls! Jag blir alldeles lyriskt, skrattar/dansar/sjunger och hoppar runt men att sova det går inte pigg som en lärka



Kram

2009-09-03 @ 20:25:21
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: EVA

Ja, fullgubbar på natthimmeln är ingen höjdare :D !

Jag sover väldigt dåligt och ligger bara och snurrar...



***

KRAAAM EVA

2009-09-03 @ 21:26:02
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Inga M

Jag som normalt har ett lågt lojt tempo blir pigg av fullmåne och mår bra, kanske till o med bättre än annars. Men jag har en kollega som normal är en pigg och energisk person. Hon kan inte sova när det är fullmåne och hon har en son som också påverkas rejält. Så visst kan man bli mångalen.

2009-09-03 @ 21:49:37
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Ja, inte vet jag om det har med månen att göra...

Men både igår och idag har det varit skit med mig.

Väldigt trött, lättirriterad, grinig och ledsen...

Finns en och annan som har råkat komma "ivägen" och det har inte varit lätt kan jag säga. Jobbar helgen, men drar nog till oxhälja efter jag slutat imöra. Kram på dej gumman!

2009-09-04 @ 15:04:32
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: mona

Att sömnen påverkas det vet jag sedan länge. Men att läsa hur du mår, det ger en aha upplevelse! Det är DÄRFÖR jag varit så jäkla trött sur ledsen och inte haft någon energi!

2009-09-07 @ 20:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0