Min helg..


Fredagkvällen tillbringade vi hos min bror med familj...gubben skulle hjälpa till att avverka en häck, en hagtornshäck, med jätte taggar på....aj aj...




Här går han lös med röjsågen...




Dessa taggar är inte att leka med, ca 1 dm långa, sylvassa.

Jag plockade en massa björnbär hos brorsan...fick med mej en stor burk hem....gud så gott..smaskens till a- filen...




Efter detta arbete så blev det mat, så himla god tacopaj...med fetaost på...mums...sen Lovisas äppelkaka...

Vaknade idag till en strålande dag, solen sken och hösten visade sej verkligen från sin bästa sida...ljuset fanns och då blir man pigg. Gubben han åkte upp till stugan och högg älgpass, fullt aktuellt just nu...




Skogen börjar ändra färg nu och inta den gul/oranga nyansen...

Skall ta mej till skogen nu en snabbis, måste sätta upp dessa saltstenar till älgen och rådjuren....




I kväll skall vi på bio, Flickan som lekte med elden. Det skall bli super mysigt, vi skall sen bo kvar hos syrran och svågern inatt för imorgon är det vi som har cafet på Holken när Bhonus spelar.  Skall baka en massa till det men det gör jag hos syrran....vi hinner nog göra stan också.
Sen är helgen över....men som sagt, en mysig helg kommer jag att ha, kommer att få rå om alla mina barn på söndagen på dansen...om sonen hinner hem från dansävligen i Borås förståss, annars får vi klara oss ändå...ja vi hinner säkert med en och annan dans också..

 Ha det gott alla, njut av denna underbara dag...den kommer aldrig igen.


Kommentarer
Postat av: EVA

Huu...usch för hagtorn...väldigt taggigt...hehe !



Ha en härlig helg !



***

KRAAAM EVA

2009-09-26 @ 13:01:47
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Anki

Men vilka långa sylvassa taggar, urch säger jag



Vilken härlig helg ni kommer att ha



Kram

2009-09-26 @ 13:53:25
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: EVA

Det är en välkommenkorg för blommor...som jag köpte på Blomsterlandet i Skellefteå.



http://www.blomsterlandet.se/index.aspx



Finns ju lite överallt i landet...



***

KRAAAM igen !

2009-09-26 @ 15:24:09
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0