Symötet


Ja eller vad man kan kalla det...för 20 år sedan var det alltid symöten, nu är det mest prat, skratt och ätmöten...gud va roligt vi har tillsammans...vi blir äldre och bara roligare och roligare tillsammans...

Satt oss till bords nästan på en gång vi kom fram...vi fick gulachsoppa som Eva gjort, en jätte god soppa...mustig och väldigt smakrik...bröd som Lollo hade bakat med grovt salt och valnötter på...å himmel va gott det var.



Det hamnade en gubbe med på symötet också men han anpassar sej bra och låter oss babbla...




Min sopptallrik, ja det blev en till efter denna....goda brödet bredvid.




Efterrätten fick vi vara med och göra, det blev massor av frukter som man la vit choklad och kokos över, sen in med det i ugnen...serverades med glass och grädde...mums.




Har ni inte ätit detta tidigare så prova, verkligen smaskigt..
Vi planerade lite inför hösten, vi skall träffas om en månad igen och vi fick till en deg som vi alla kunde, ja kanske inte att tone kan komma hon åker ju ända från Norge, sen blir det ljusstöpning och bastu i slutet av november...
ja nu har man något att längta till i höst. Underbart.

Skjutsade hem syrran till sommarstugan i Paradiset. "Pardis", som vi säger...själv åkte jag hem och la mej raklång på soffan...kollade hockeymatchen över nätet mellan Färjestad och Leksand...där vann vi med 4-0...äntligen är hockeyn på gång...Färjestad i mitt hjärta...
Blir väl bara slappande resten av kvällen...önskar att gubben ringer ikväll...längtar...


Kommentarer
Postat av: Borthy

Jag säger det igen! Ni verkar ha det så himla trevligt du och dina vänner. Tack för dina kommentarer hos mig. Man blir så glad när någon förstår hur man försöker tänka. Vi får kämpa tillsammans, att tänka positivt på allt härligt och bra som vi har! Kram

2009-09-13 @ 05:34:07
URL: http://borthy.blogg.se/
Postat av: Inga M

Va roligt med ett sånt här gäng som hållit på i många år! Ni tar verkligen vara på det som livet bjuder och njuter av tillvaron. Jag såg Din fina bild på dimman också. Nu kommer de här vackra höstmorgnarna så sakteliga. Jag kunde inte låta bli att lägga ut en bild på min blogg igår från en tidig morgon här när jag åkte till jobbet.



Hoppas Du fick höra nåt från gubben.

2009-09-13 @ 05:40:52
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ja symöten verkar vara så nuförtiden..haha



Mmm ser jättegott ut alltihop..ha en fin söndag, kramen

2009-09-13 @ 10:09:19
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0