Vägen hem...eller till...


Vägen hem eller till jobbet åker jag förbi tre sjöar...
Jag har ca 4 mil till jobbet, en alldeles lagom tur på morgonen, iallafall när gubben och jag samåker till jobbet...alltid mycket roligare att ha någon att prata med och på vintern när inte jag tycker om att köra så har jag honom som chaufför...om han nu inte ligger ute på jobb då...
När vi åker till jobbet så åker vi först förbi Molkomssjön, då har vi åkt ca 1 mil...




Vi fortsätter ca 1 mil till så kommer vi till Gapern...den sjön är väldigt långt.




Den sträcker sig ända från Norum till Killstad, och på bredden ända till Flatvik...denna sjö är en av mina favoriter...




Sen kommer den tredje sjön, Alstern, även den väldigt lång...och vacker. Ibland undrar jag om inte den sitter ihop med Gapern för det går en bred älv förbi Ulvsby som alldleles säkert kan hålla dem samman....får ta reda på detta tror jag.

Gubben han håller på att slutföra den trasiga väggen vid traktorgaraget, han har nu övergått från murande till snickrande...det blir bra när det blir klart och nu känner han ju press på sig för om tre eller fyra veckor kommer kuvösfönstrena...och som sagt han är inte hemma många kvällar i veckan.
Jag har varit ut en sväng i skogen för att kolla efter djur...och idag orkade jag motstå alla kantareller...men tar mej säkert en sväng tillbaka imorgon och plockar. Försöker att komma ut varje dag en sväng i skogen för att röra på mej..man sitter ju hela dagen framför datorn så när kvällen kommer är det underbart att komma ut i naturen.

Imorgon skall jag med mamma som vanligt till affären, det är torsdag och min lediga dag...vi åker till stora stan då hon skall till banken. Här i vår lilla by har banken lagts ner, vi har ingen post och bara en affär kvar...men vi har fått en bankomat, som för det mesta fungerar....




Vackert eller hur?....


Glöm nu inte kolla mina barns bloggar.. www.lhlettenstrom.blogspot.com  och  www.dansarn.se




Kommentarer
Postat av: Inga M

Du har en vacker väg till jobbet och verkar kunna njuta av den, inte bara åka förbi. Det är ju rätt långt att åka 4 mil enkel väg till arbetet, men det tar nog inte längre tid än att åka kollektivt i Stockholm.

2009-09-03 @ 07:20:52
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Sara

Visst är det härligt med vatten - så tjusiga bilder du visar. Jågra sjöar passerar jag oxå, eller man skulle nog kalla det tjärn. Sen kommer HAVET =)



Guben o jag samåker oxå.



Nu ska jag klicka mig vidare på länkarna.

Kramkram//Sara

2009-09-03 @ 15:26:39
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: ingela

Visst är det härlit att åka ihop, man får lite tid för varandra vi har ca 20 min körväg till stan och jobbet. Jo vi har lagt nytt tak, reparerat skorstenen och så ska vi laga alla kakelugnar och köksspisen. Min bror Olle håller på att renovera boden.

2009-09-03 @ 15:57:43
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com/
Postat av: Kristina

Fina bilder du tar Kicki! Å du hittar också mängder med knatareller ser jag..Var ute nu på fm å fann en kasse till...kramar

2009-09-03 @ 17:06:16
URL: http://stugliv.blogspot.com
Postat av: Lizaloop

det var då värst vad många sjöar ni passerar, på väg till mitt jobb passerar jag bara vindelälven, eller ja jag åker utmed den nästan hela vägen till jobbet, och när jag kommer dit är jag utmed umeåälven!!

Resan var bra, det gick en hel del pengar ;)

Otroligt nog var det inte alls mycket folk på ullared, ingen trängsel och kanske 3-4 stycken före i kön när vi skulle betala!!

2009-09-03 @ 17:44:42
URL: http://lizaloop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0