Yrsel och klen


Idag vaknade jag pigg, ja halvpigg, för jag har varit krasslig och hostig ett tag, men vid 10 tiden så blev jag så yr som jag blir ibland...det är lika bra då att packa ihop och försöka ta sig hem...kristallerna ligger fel på mig antagligen för så här blir jag ibland och i några dagar efter så är jag skör...någon som känner igen sig...man blir olustig och vill inte gärna vara ensam. Jag åkte till Frida och la mej, hon pysslade om mej...när mamma blir sjuk då blir hon liten, jag drabbas då av någon sorts halvdepprision...hon körde hem mej vid 15.00 för att hämta lite saker, sen for vi in till Lina och där skall jag vara inatt...som sagt jag blir deppig och nere när jag blir så här..
och givetvis rädd, så ensam vill jag inte vara.
Ni ligger jag här i soffan, blir ompysslad igen, gubben har ringt och han kommer hem imorgoneftermiddag. Då hämtar han mej här, jag ligger kvar tills jag känner mig rörlig igen.
På jobbet vet de hur jag har det när jag blir så här...det är inte första gången om man säger så...men denna gången är jag förkyld också. Och herre gud, varför skall man bli så här sjåpig varje gång.




Dessa doftande violer finns fortfarande kvar uppe i sommarstugan, de har nu slagit en massa små skott till mej tills nästa vår.

Nu skall jag få lite tea och rostat bröd av gumman här...jag är klen...


Kommentarer
Postat av: Inga M

Kicki, om det verkligen är kristallsjuka Du har så går den att bota genom att göra vissa huvudrörelser. En läkare på Öron-näs och hals kan dem.



Min mamma hade Meniers sjukdom med yrselattacker alltså fel på balansnerven och blev opererad för länge sedan. Det blev bra men hon miste hörseln på det örat. Hon fick alltid se upp med sitt saltintag för om kroppen samlade på sig vätska så kunde hon få yrsel.



Jag har också mycket yrsel men blir numera sällan liggande i flera dagar. Trodde länge att det var kristallsjuka men det kommer troligtvis från nacken på mig. Jag har numera stora problem att gå till frissan och till tandläkaren pga detta. Och det blir värre. Men jag blir inte liggande i flera dagar längre nu när jag är medveten om det och inte frestar nacken så mycket.



Men yrsel är en plåga, hemskt och man känner sig så totalt utlämnad.

2009-09-15 @ 07:13:17
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Lucas

Hej du!



Hoppas det reder ut sig! Att du blir sjåpig - skrattar lite - dvs "en karl som är förkyld är ju värre än när kvinnor föder barn"-reklamen kom framför mig.



Nä mina hönor har slutat värpa. En höna värpte ett ägg om dagen sedan blev hon "sur" och därav kycklingen sen inga fler ägg.

Den andra värpte ca 5 ägg i veckan men har lagt av nu. De andra två vet tydligen om att de ska värpa så jag väntar och väntar.



Sköt om dig!

Kram Lucas

2009-09-15 @ 08:08:50
URL: http://lucas1962.blogg.se/
Postat av: Yeo

Sjåpig tycker jag nog INTE att du är. Jag tror alla mer eller mindre "tycker synd" om sig själva när de blir dåliga, i alla fall jag. Krya på dig nu ordentligt!! Så ses vi igen när du blir frisk.

Kramar Yeo :)

2009-09-15 @ 08:32:48
URL: http://www.thebylunds.com
Postat av: helga

Lilla gumman... klart att du ska vara ompysslad när du inte mår bra!!



Jag ska tänka på dig idag! Kram!

2009-09-15 @ 09:03:03
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Ingela

Känner igen det där. Man tappar liksom lusten, finns inget roligt. Glädjer sig inte. Jag kan få lite yrsel när det är virus på G i familjen. Det var ett tag sedan nu, peppar peppar. Förstår att du inte vill vara ensam. Min läkare rådde mig att provocera, vrida huvudet i alla möjliga lägen, vilket man inte vill/har lust när det är som det är. Kram på dig. Jo det var min bror Olles barnbarn. Tack för titten!!

2009-09-15 @ 19:35:44
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0