Älgkött och whisky


Upp vid 08.00 idag, gubben skulle till slaktboden och ta vara på den påkörda älgen...älgkött i februari...ja ja...inte dumt alls. Det blev inte så mycket kvar av älgen då den blev påkörd av en lastbil men en del blev det.
Jag körde ner syrran till jobbet för hon har sovit här inatt. Sen direkt hem till melodikrysset, löste det idag tillsammans med Mia och Leif...



Här står han gubben med en del av stekarna.
Efter melodikrysset städade jag lite, har tagit köket ordentligt och passade på att byta gardiner på samma gång.
Kör lite blått nu ett tag. I inväntan på våren, sen blir det vitt igen...



Mitt senaste tillskott av cultljusstake. Köpte ännu en uppsättning då jag älskar denna ljusstake.



Gick ut en sväng för att få lite frisk luft mellan städning och middag...gud så skönt det var.




Måste bara visa ett kort på whiskyprovningen gubben var på i torsdags, jag har ju berättat om att min bror har whiskyprovningar och denna gång skulle ju dessa erkända män komma från Japan. Mr Ichiro Akuto och Mr Marchin Miller.





Roliga bilder på flaskorna....



Skål på er alla...ha en fortsatt fin helg....




Kommentarer
Postat av: Mia

det var det roligaste melodikrysset på länge :)

fick du inget smakprov på whiskyn när Peter kom hem, han skulle väll ha smuglat undan en liten skvätt åt dig oxå.



Kram på dig vi hörs.

2010-02-07 @ 08:54:54
URL: http://miaimolkom.blogg.se/
Postat av: Ninni

Missade själv melodikrysset..ja maken löste!



Vet du om whiskyn smakade bra? Ha en fin söndag.kramen

2010-02-07 @ 15:14:20
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ingela

Fina vinterbilder du har tagit. Å Cult gör verkligen fin saker, jag har flera av dem. Fina etiketter på flaskorna, men den sista bilden, det var öl va?? för inte var det whisky??? Kram

2010-02-07 @ 19:04:12
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0