Arbetshelgen....

Rallyhelgen är över, Hirvonen vann klass WRC och vår värmlänning från Årjäng PG Andersson vann Super 2000 klassen....

Denna helg har verkligen sprungit iväg....vid lunch på lördag så gick vi ut, vi hade ett par timmar på oss innan vi skulle till loppis....Vi körde in ved då det var tomt i pannrummet...vi kombinerar ju luft-vatten pumpen med pannan, en torsbypanna med meterved. Kan lova att armarna är möra innan man fårr pannan full.



Här är vedskjulen, i år insnöat...denna ved kör vi in med traktorn, brukar ha veden på pall, men just nu är det slut så nu plockar vi skopan full och har in...



Här är en stor hög till hemkörd, den skall innan midsommar vara kapad och klar, vi har iallafall det som mål varje år.



Gubben körde lite mer snö...vi har fortfarande massor på gården och så fort det blåser så driver det ihop högar.
Solen sken så vacker hela dagen...



Här nere på gärdet ser ni gubbens skidspår....uppkörda med traktorn.




Jag gick in för att göra mat och gubben började att hacka fram luft-vatten pumpen, den var helt inisad och när fläkten gick runt så fladdrade det av is inne i apparaten...kan lova att han var sliten när han kom in för mat.



Älgfärsbiffar...smaskens...

Klockan halv 2 åkte vi till loppis för att jobba, hemma därifrån igen vid halv 6...klockan halv sju på väg på ett 50 års kalas. Ett jätte trevligt kalas...med mycket underhållning och håll igång.

Söndag sov jag till 09.00 sen upp och baka inför kvällens dans på Holken...



Här har vi baket...det gick åt som smör i solsken....eller vad säger man...Vi var tre som bakade, både Lina och Carola bakade också. det skall ju bakas till ca 200 st så det gäller att ligga i...



Kvällen orkester, Blender...mina favoriter...jag fångade Rocksulans Andreas och Elisabet med på bilden....
Helgen har varit bra...som alltid....och just nu när jag skriver detta så fick vi ett OS guld, Charlott Kalla....vilken tjej. Hon är helt otrolig...
Nu skall jag göra matlådorna inför morgondagen...korvstroganoff med fullkornspasta...




Kommentarer
Postat av: Inga M

OS bryr jag mig inte om och rallyt har ju mesta handlat om P-G från Årjäng. Han är en himla trevlig kille som vi unnar allt gott och mycken framgång. Snön får vi kämpa med ett tag till ser det ut som, det ska visst bli mer.

2010-02-15 @ 22:38:42
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: margit

Älgfärsbiffar!! ja det låter gott det!! Inte varje dag man äter de..

Kram!

2010-02-16 @ 01:27:36
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Sigmundseline

Hi! Your site appeared very useful to me. Excellent work, thanks.

2011-04-08 @ 08:40:56
URL: http://sigmundseline.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0