Kimono


Jag har fått en vän här genom bloggen som bor i japan, hon heter Mayomi.

Idag fick jag ett mail av henne med en massa kort på olika kimono. Hon syr och säljer själv och nu skall jag få en av henne. Herre gud va svårt att välja mellan alla dessa vackra klädesplagg.

Vill visa er några av dem hon har. jag har frågat Mayomi om lov och får lägga ut bilderna.



Kimono gjord av silke



Bröllopskimono




Denna korta modell, Haori den valde jag, tänk va snyggt till jeans denna skall bli...

Jag är verkligen glad över att fått lära känna dej Mayumi, till sommaren kommer du till Sverige för att besöka din dotter, hoppas vi kan träffas då.

Idag har syrran och svågern varit hos gubben och mej en stund, jag hade middan klar tills de kom..det blev fläskfile och potatis. Annars har det mest blivit en slappardag, vi kom ju hem vid 19 tiden igår efter middag och hockey i stan...
Har slängt ut granen idag, den hade börjat att skjuta skott så det gjorde ont i mig att slänga ut den, men nu var det dax tyckte gubben. Ikväll mitt favvoprogram, I en annan del av Köping.


Kommentarer
Postat av: Mia

Dom var verkligen fina, be att hon tar med sig ett helt gäng när hon kommer.

2010-01-17 @ 16:29:00
URL: http://miaimolkom.blogg.se/
Postat av: Ingela

Snygga! Ja jag arbetar som husmor på ett seniorboende, jag/vi lagar ett mål mat om dagen vid 12.30 måndag till fredag. Ledig en dag i veckan, jag är ledig i morgon trala. Jag trivs utmärkt på arbetet. Min kollega har jag träffat när jag/vi gick på örebro folkhögskola. Har arbetat där nu sedan först maj 2007. förut arbetade jag med friskvård, vattengymnastik, qi gong, avslappning, ryggymnastik osv i 10 år. Kram

2010-01-17 @ 20:09:58
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com
Postat av: Inga M

Va lyxigt att få en kimono. De är minsann inte gratis om jag förstår min japanska svärdotter rätt.



Hur gick det med hockeyn förresten, den missade jag. Det verkar som om det kommit nytt liv i laget nu och mer segrar!

2010-01-18 @ 00:19:00
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: mormor i Japan

Nej men Kicki, jag ska besöka min dotter i feburuari alltså nästamånaden.

Jag ska berätta om vår resa till Värmland som är på gång lite senare via mail.



Kram/Mayumi

2010-01-18 @ 13:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0